fredag 15 oktober 2010

Tokvovve + spöken = sant

Min lillkille har visst verkligen kommit in i första spökåldern nu :-)
Vilket för med sig både otrevliga ovanor och en hel del humor hihi.
Framförallt så är allt äckligt och farligt när det är mörkt ute hihi... Löv som prasslar i vinden, en buske och inte minst om där skulle komma några människor...! Huh va hemskt!
Just det där hör till det mer otrevliga, för mattes och omgivningens del.... Inte så kul med en liten kille som sätter igång att vrålskälla kl elva-tolv på natten......
Han har även börjat vakta lägenheten nu också.... Allt som hörs ute i trappan kan ju vara farligt, så då är det lika bra att morra och skälla tycker Meeko....
Matte tycker inte det är så himla kul.... Framförallt inte när det händer mitt i natten!
Fast det har faktiskt blivit bättre senaste dagarna, han säger inte så himla mycket om det nu längre, till mattes stora glädje :-))

Dock så bidrog han till en liten skrattfest för matte igår kväll :-))
Jag satt lugnt i soffan och kollade på tv och Meeko låg framför soffbordet och tuggade fint på ett ben... Plötsligt ser jag att han står rakt upp och ner, stel som en pinne med både svans och öron på spets och stirrar rakt in i tv-bänken (där det råkar finnas en glasdörr...)
Rätt som det är far han bakåt rätt in i bordet och morrar.....
Min första tanke var "va fan nu???".... Sen kopplade jag..... Lilla Meeko såg sin egen spegelbild i glasdörren och tyckte väl att det var en jättehemsk vovve som stod där inne i tv-bänken och glodde på honom *asgarv*
Min lilla sötnos :-)

Må väl!

3 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHA PRECIS SÅ gjorde Mio när han var liten. Fast det var fönstret han stirrade in i! och alltså sin egen spegelbild.... fniss. Flera gånger om....och den enda som han kan ha morrat och skällt på var sig själv...
    KNÄPPA hundar!!!

    Men visst de bjuder på en del goda skratt...samtidigt som de ger oss gråa hår!

    Känner även igen det med att allt som rör sig är läskigt. SUCK! De håller ju på så fortfarande emellanåt... Men mest kommer jag ihåg en gång när Mio var valp- förra vintern. Vi kom ut på gatan kl 5 på morgonen och grannen var ute och skrapade sin bil.... Ja det väckte nog hela området som de satte igång...För han var ju sååå hemsk!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Förresten. vilken fin header du gjort med bilderna på er!!!! =)
    Photoscape kanske? hihi

    SvaraRadera
  3. Hihi ja dem är för härliga våra små fyrbenta vänner :-)
    Härom morgonen när vi skulle gå till jobb, fortf mörkt ute då, så hittade Meeko en liten buske som tydlígen var jättefarlig för den fick sig en rejäl utskällning hihi... Smått pinsamt kl 6.30 på morgonen *fniss*

    Tack tack :-))
    Ja visst är det photoscape :-)) Blir ju jättefina bilder man kan göra där! Jag tackar för tipset :-)

    SvaraRadera