tisdag 26 oktober 2010

Nyttig skoldag!

Ikväll har vi varit på valpkursen igen och det var verkligen ett väldigt nyttigt pass ikväll!
Vi fick träna på det som vi allra mest behöver träna på, nämligen lösträningen!
Lilla herr Meeko har ju utvecklat lite selektiv hörsel på sista tiden så fort kopplet kommer av och ikväll hade vi lösträning hela passet på kursen.
Mycket nyttigt.
Och faktiskt gick det ändå över mattes förväntan måste jag säga...
Visserligen var vi dem som körde allra mest inkallning av alla hihi, men han lyssnade ändå mer än jag förväntat mig med en massa andra hundar runt omkring.
Man tog ju sina friheter då och då, och emellanåt var det jojo-trafik iväg från matte och sen inkallning till matte, men busfröet fick även erfara att om man stack iväg från matte så försvann hon! Hemskt!!!! Så då var man ju tvungen att leta efter henne direkt och det gjorde bra effekt för redan efter några gånger började han fatta att "shit, måste ju hålla koll på matte!"

Så summa summarum är jag mycket nöjd med kvällen träning och faktiskt stolt över min lilla busgrabb över hans framsteg :-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar