fredag 14 januari 2011

Några dar i sängen...

Stackars matte har inte haft världens roligaste dagar...
Gårdagen spenderades i stort sett totalt i sängen, förutom när Meeko skulle ut och kissa...
Gick av natten i onsdags och skulle sen jobba igen på onsdag kväll en kort tur..
När vi kom till jobb kände jag att jag inte mådde helt på topp... Trött, ingen aptit och lite smått magknip...
Lyckades klara av arbetskvällen men sen när vi kom hem vart det inte så skojigt....
Hamnade på soffan i ryggläge och började frysa nåt så in i bänken! Det tillsammans med ont i magen och illamående kändes inte helt jättelovande inför natten så blev en snabb kisserunda för Meeko sen ner i sängen i stort sett fullt påklädd!
Frös så jag skakade fram till typ 2 på natten, resterande timmar spenderade jag med att försöka ligga så jag inte skulle må illa...
Var inte alls på topp sen på morgonen kan jag säga så tog mig ut med Meeko en minirunda, fortfarande med magknip så det va nog en syn för gudarna när jag kom gåendes halvt framåt lutad...
Aptiten var som borttappad och orken också, så var inget annat att göra än att krypa ner i sängen igen när vi kom hem och ringa till jobb och sjukanmäla mig eftersom vi skulle ha jobbat igår kväll igen...
Min underbara snälla mamma tog en omväg hem till mig efter hon jobbat för att lämna av lite kräm, skorpor och cola så jag skulle kunna få i mig nåt att äta.. Min matranson igår blev hela 6 skorpor och lite kräm... Wow....
Kände mig smått nervös igår över hur Meeko skulle klara av en dag med en totalt orkeslös matte... Men han var jätteduktig hela dagen igår! Så imponerad av mitt, annars, krutpaket. Han fann sig totalt i situationen igår och höll sig i sängen hos mig och vilade, då och då stack han och hämtade ett ben att gnaga på eller kom upp till mig med en leksak så vi kunde ha lite dragkamp.

Idag har jag tack och lov vart piggare. Kunnat sitta uppe en del idag och kunnat busa och träna lite med pysselpelle :-)
Aptiten är dock fortfarande på lågvarv så har inte fått i mig mycket mer än kräm och skorpor idag heller, men imorgon lär här vankas stuvad spenat med köttbullar *mums*
Räknar med att vara tillbaks på topp imorgon igen och då ska här tränas igen! :-)
Håller på att lägga upp lite träningsprogram nu inför lydnad 1, baserat på Niina och Kent Svartberg bok "Med sikte på 10:an - belöningsträning för lydnadsklass 1-elit". I teorin gillar jag deras tekniker skarpt och hoppas dem går hem även i praktiken.

En superduktig Meeko håller matte sällskap totalt utsträckt i sängen hihi.


Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar