onsdag 26 januari 2011

It's a bird, it's a plane, no it's an AUSSIE!

Vilket jobb många människor har över vad för ras matte egentligen kommer gåendes med hihi.
Är ju nästintill så att man håller på att trilla omkull dom få gånger där kommer en person som har lite hum om vad Meeko är för ras.... (dock inte många som kan namnet Australian Shepherd hihi).
Under mina snart 6 månader med Meeko har han blivit kallad för typ allt utom Aussie....
Blandras, Sankt Bernhard, Tollare m.m. Idag när vi var ute och gick så mötte vi ett par och deras hund... Jag själv hade fullt upp med att träna busen i att gå vackert fast en annan hund kom i hans synfält, men när vi passerat hörde jag paret tankfullt diskutera bakom oss....
Det lär ungefär såhär: - det va en konstig ras, vad sjutton kan det vara för nån?
- ja jag vet inte riktigt, men det är nog en sån där Sibirian husky... Kolla på ögonen på den, dom har väl såna ögon?
Behöver jag säga att matte småfnissade för sig själv när vi gick vidare :-)
Jag menar Tollare kan jag till viss del förstå att några tror, viss liten likhet möjligen, men Husky??? Öhhmm??

Tror jag ska skaffa en tröja där det står JAG HAR EN AUSSIE ;-))

Må väl!

4 kommentarer:

  1. hahaha, ja jag känner igen det där... Ozzi har ju sina isblå ögon o merlefärgen o han har oxå kallats en huskey många gånger, alternativt vad är det där för blandras. Då är det gött att kunna berätta att det är en aussie , den goaste rasen man har. =)
    Fast de finns dem som överaskar oxå genom att fråga , ååh, är inte det där en sån där aussie? Då blir man lite stolt. =)

    kramar från mig o min huskey o border collie......

    SvaraRadera
  2. hihi ja det händer ju inte alltför ofta att folk tar rätt på rasen, så när det väl händer håller man på å svimma ;-)
    Fast det är ganska kul å höra folk stå och gissa vad det är för hund man har hihi.

    Kramar från mig och min huskey/tollare/st bernhard/blandis hihi

    SvaraRadera
  3. hahahaha ja detta är det roligaste med en aussie *nästan* att få höra folks tankar om vad det är för ras!!! Precis som Kikki skriver så har mina blivit kallade huskys o det kan jag köpa med tanke på de blå ögonen MEN att folk tror att det är en schäfer...goldenblandning....eller allra värst en COCKER SPANIEL...hmmm jag vet inte vem det är mest förolämpning åt. Cockern eller mina hahah!

    Dock det roligaste hörde jag häromdagen när jag kom gående- så hojtade en gammal man till i en trädgård. "Åh vad fina de är- vad är det egentligen för ras? Är det en sån där Blue Merle?"
    hahaha ja det är en helt egen ras hahaha!!!
    *fniss*

    SvaraRadera
  4. Hihihi amen nä, allvarligt? Schäfer eller golden? Och COCKER???! Hihihi.
    Fniss, ja jag har oxå hört att SKK registrerat en ny ras som heter Blue merle hihi.
    Som sagt, roligt å höra vilket sjå människor har med att fundera ut ens ras fniss.

    SvaraRadera