torsdag 8 mars 2012

Ytterligare polletter har trillat ner....

I tisdags på agilityn körde vi en omvänd filosofi....
Det var ner som en pannkaka och upp som en sol hihi.
Vi skulle köra en liten hoppbana som inte innehöll annat än däck, tunnel och hopphinder och det hela gick i en snirklande cirkel nästintill med massor av framför,- och bakom byten...
När det var vår tur så gick det sådär kan man väl lätt uttrycka det...
Meeko var helladdad och matte var snurrig...!
Jag försökte och försökte och försökte men min hjärna var tydligen inte alls med på noterna och jag fick inte rätt på mitt kroppsspråk och mina handlingar...! Lätt frustrerande!!!
Efter x antal försök (då kan jag ju tillägga att vi inte kommit längre än till hinder nr 4-5....) så sa Meeko nä nu är jag trött på att bara göra samma hela tiden så nu ska jag minsann sväva ut lite och stänga igen öronen för va matte säger och gör!!
Efter långt om länge fick vi lite rätt på det så då tog vi en välbehövlig paus!

Efter att ha vilat en stund var det vår tur igen och det gick LYSANDE!!
Allt hade fallit på plats för både matte och Meeko och vi flöt igenom banan :-)))
Enormt kul :-)
Matte lärde sig återigen ett och annat...!
Nyttigaste lärdomen var att jag måste vara lite tydligare och betydligt bestämdare mot lillkillen, annars kör han sitt eget race totalt och kör över matte....

Sist av allt körde vi igenom slalomen igen och fick lite nya tips av Rose-Marie.
Väldigt bra sådana som gav ett grymt resultat :-))

Kort sagt en väldigt nyttig och lyckad träning, trots en motig början.. Men det är ju oftast i motgångarna man får sina lärdomar och framgångar ;-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar