lördag 17 mars 2012

Avslutning i fortsättningsagilityn

I tisdags hade vi avslutning av det praktiska på vår fortsättningskurs i agilityn :-)
Vi har en tisdag kvar men då ska vi träffas på klubben utan hundar och ha genomgång av de nya agilityreglerna som kom nu i årsskiftet...

Avslutningskvällen bjöd på en ny mindre hoppbana, återigen med en hel del kluriga svängar och byten :-)
Vi fick först träna genom att köra igenom banan ett par gånger, sen skulle det vara en lite tävling...
Än en gång så var Meeko jätteduktig men matte hade som vanligt svårt att få till allt rätt.....
Jag är fortfarande alldeles för långsam i tanken jämfört med Meeko's speed hihi.
Det jag gör fel är att jag inte förbereder Meeko tillräckligt fort innan och efter hinder på vad som komma skall....
Rose-Marie och Jessica försöker pränta in i huvudet på mig att jag ska säga Meeko's namn INNAN och EFTER ett hinder för att han ska få en hint om att det kommer hända nåt efter nästa hinder, men icke att det funkar....
Antingen glömmer jag att säga hans namn eller så säger jag det för sent eller för långsamt....
Det låter sååå jäkla lätt när dem säger det och när dem visar instruktioner men inte sjutton går det in i mattes skalle :-)
De få gånger jag får nåtsånär rätt på mig själv så flyter det på kanon och det märks på Meeko att han äntligen förstår vad matte menar och vart han ska ta vägen härnäst....
Men men, nån gång ska jag väl lära mig hihi ;-)
Roligt har vi i alla fall :-))

Bjuder på ett par inspelningar fanklubben gjorde så får ni en liten glimt av mattes hjärnsläpp ;-p

Inte helt lätt att hinna före en aussie på språng :-)
Sen underlättar det om matte är lite tydligare med
vilka hopphinder det är som ska tas ;-)

Och såhär kan det se ut dem gånger matte
får till lite skärpning på sig själv ;-)
Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar