söndag 18 mars 2012

Malmö Internationella utställning

Wow, vilken dag vi haft!!
Jag satt i bilen på vägen till utställningen och var supernervös och det enda jag hoppades på var att det inte skulle bli helt pannkaka inne i ringen och att jag ville vi skulle ta lite revansch från i fjol....
Istället blev det en dag över mina vildaste förväntningar! :-)

Vi var ute i mer än god tid, smått drygt med all väntan, men samtidigt skönt för jag ville Meeko skulle få vänja sig lite vid miljön och alla hundar runt omkring...
När det väl närmade sig tog vi de sista borstningstagen och den sista tillfluffningen av pälsen och sen körde vi lite uppvärmning och sprang lite fram och tillbaka utanför ringen...
Meeko var smått okoncentrerad men ändå ganska sansad och sprang utan att hoppa eller nåt sånt...
Sen var det dags för oss att äntra ringen i unghundsklassen....
Vi tävlade mot två andra aussiehanar, en till röding och en svart/vit.
Meeko skötte sig exemplariskt!!! Han sprang kanonfint och varenda gång vi stod still ställde jag upp honom och han stod jättefint hela tiden :-)
När domaren skulle känna på honom stod han helt stilla och hon fick känna och klämma och kolla tänder utan problem :-)
Sen verkade det som vi fick ett litet plus i kanten dessutom för en av de andra hanarna visade väldigt aggressivt beteende mot Meeko.... Varenda gång han gick förbi oss eller vi gick förbi honom så morrade han och ville göra utfall.... Meeko i sin tur brydde sig inte ett dugg och visade sig hur lugnt och fin som helst...
Just det känner jag mig väldigt glad och stolt över :-)
Efter vi visat upp oss räckte domaren fram handen med orden "- It's a first!"
Jiiippiie, var orden som flög genom mattes huvud hihi ;-)
De andra hanarna fick också excellent som bedömning så då var det dags att springa och visa sig igen i konkurrensklass..
Efter andra visningen stannade domaren oss och pekar på OSS längst fram!!
Jag kunde knappt tro det!! :-)
Efter att domaren skakat hand igen kom ringsekreteraren fram och utropade: "- Etta med Ck!"
Ännu en gång kunde jag knappt tro det!!
Vårt första Ck :-)))
Och dags att tävla vidare om bästa hanhund!...

Efter att ha vart utanför ringen och sansat mig några minuter var det tid igen....
In i ringen med alla hanhundarna som blivit ettor....
Utan några som helt förväntningar gick vi in och visade upp oss tillsammans med dem andra superfina killarna..
Och till slut visar domaren fram hanen från championklassen som etta, och sen pekar hon på oss!!
Som tvåa!!!
Andra bästa hanhund!!
Till råga på allt fick vi med oss reserv-CERT och reserv-CACIB!!
Det var en mäkta stolt matte och husse efteråt kan jag säga hihi.
Som grädde på moset fick vi med oss en kanonkritik utan någonting negativt alls...!

Så resultatet av dagens utställning blev:
Excellent och 1:a med Ck i ungundsklassen.
2:a bästa hanhund med R-CERT och R-CACIB.

Jag kan inte annat än vara helt fantastiskt stolt över min underbara fina Meeko!
TACK familjen Fogelberg för denna underbara härliga kille!

Meeko's kritik:
Very well moving male with good proportions and outline.
Typ strong maskuline head.
Good ears and eyes, well angulated.
Nice topline.
Good coat.
Moves with good step.
Moves well back and in front.

Domare: Aaltonen Pirjo

Sist men inte minst lite bilder från dagen :-)

Unghundsklassen...

Dags att röra sig runt i ringen :-)

Och så springer vi lite till :-)

Visar upp oss framför domaren... (Fotograf: Elisabeth Olsson)

Jamen vi tar och springer lite till :-)

Bästa hane.
Dags att ranta runt i ringen igen :-)

Och så ville domaren kolla lite till...

Placeringsordningen för bästa hane...
Den röda killen näst längst till vänster tycker jag ser väldigt stilig ut ;-)
(Fotograf: Elisabeth Olsson)

Sista varvet; ärevarvet :-))

Mattes duktiga kille!

Hej på dig du! Har du nåt till mig eller?

Ser ut som det är en nöjd och stolt gosse efteråt :-)
(Fotograf: Elisabeth Olsson)

Ett vinnarfoto var ju ett måste när vi kom hem...!
Speciellt med alla dem rosetterna ;-)

Världens finaste Meeko!

Efter att ha vart så duktig idag så fick man givetvis en belöning av matte :-)
Det vart ett snabbt besök hos Bamses Bollar och där fick Meeko själv välja den
här läckra ödlan... Med fyra stora pip i magen plus en skallra i svansen hihi.

Boll/repleksaken fick vi välja ut på prisbordet tack vare att vi fick Ck :-)

Väl hemma var det en trött slagen hjälte som somnade gott ;-)


Och till sist ett jäääätteTACK till vår underbara pojkvän/husse som följde med oss och stod ut med oss på utställningen :-)

Må väl!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS än en gång.
    Snygg uppvisning med en riktigt SNYGG MEEKO
    Från dina stolta uppfödare
    Kent & Jeanette
    Kennel Shihrott´z

    SvaraRadera