måndag 19 december 2011

Tillbaka efter sjukskrivning och vila....

Blogguppehållet blev lite väl längre än väntat :-)
Men nu är vi tillbaka igen :-))
Matte har vart sjukskriven hela förra veckan efter en mindre operation på måndagen som krävde att hon fick hålla sig lugn och vila.....
Hon kunde inte ens gå ut på promenad med mig och Ramses förrän i lördags.... Tur vi har en snäll husse som ställde upp för matte och oss hela veckan :-)
När husse var på jobb fick vi istället hålla oss till att bli utsläppta på tomten och busa lite hehe.
Men onsdag-söndag kunde hon i alla fall orka med att köra lite lugna, kortare träningspass med mig på tomten :-)
Har mest blivit fokus på slalomträningen och där har vi får lägga om träningen lite....
Sättet matte ville testa på från början funkar inte riktigt tyckte hon och jag har själv fattat lite hur jag ska göra, så nu har vi gått över till klicker och leksaker istället :-)
Vilket hittills verkar funka lite bättre :-D
Igår blev det även ett kort lydnadspass som innehöll fot, inkallning, läggande och ställande under marsch. Gick lysande alltsammans! Givetvis behöver vi finputsa allt innan det sitter helt exakt som det ska :-)

Ja, så har vår vecka sett ut ungefär :-)
Nu ser vi fram emot jul och hoppas både jag och Ramses får många fina
(och goda....) julklappar :-))

3 kommentarer:

  1. Oj, hoppas det inte var något allvarligt - krya på dig! Vi ses väl till våren...?

    God Jul och Gott Nytt År på er hela familjen!

    SvaraRadera
  2. VÄLKOMMEN TILLBAKA. NI HAR VARIT SAKNADE HÄR. SKÖNT ALLT ÄR BRA NU OCH ATT HUSSE ÄR SÅ GULLIG!!
    KRAM FRÅN MORMOR TILL GULLIGA FAMILJEN

    SvaraRadera
  3. Anneli och Clemmie: nej, inget allvarligt, ett mindre ingrepp bara. Det hoppas jag att vi ses till våren :-) Hade vart jättekul om vi kunnat ses innan dess oxå!! Får försöka få till en playdate snart!
    God jul och gott nytt år till er oxå!! :-)

    Mormor: tack tack :-) Du e gullig :-)
    Kram från hela familjen!

    SvaraRadera