söndag 4 december 2011

Hemläxa....

I tisdags var det dags för agility igen :-)
Är så jäkla kul att köra med Meeko!! Han är verkligen superladdad hela passet och det märks hur kul han tycker det är :-)
Dock har vi ju en hel del att träna på!! :-)
Han har inga problem att släppa mig och jobba framåt före mig, däremot vill han gärna dra sig till mig i sidled.....
Efter ett hopp vill han gärna komma tillbaka in mot mig innan han tar nästa hinder, vilket resulterar i att han missar hindret och springer förbi det istället....
Har själv inte fattat vad det är jag gör som har gjort att han springer förbi andra eller tredje hindret, men i tisdags klarnade det :-)
Rose-Marie kollade på oss och äntligen såg hon vad som hände hihi.
Så nu har vi fått hemläxa för att träna bort detta så att Meeko ska kunna jobba självständigt både framåt och i sidled!
Ser fram emot ett fint resultat såsmåningom ;-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar