lördag 31 december 2011

Avslutning i nybörjar-agilityn

I tisdags hade vi avslutning på vår nybörjarkurs i agility!!
Vi körde en liten tävling på en enkel bana :-)
Jätteskoj!
Meeko har utvecklats jättemycket på de här gångerna :-)
Han överraskade mig på slalomen, klarade av att driva på fram helt själv och han satte rätt ingång 9 av 10 gånger :-)
Det vi måste jobba mest på är att han ska kunna släppa mig och jobba självständigt framåt....
Tror att lydnadsträningen sitter i väldigt för han vill gärna dra sig in mot mig och min vänstersida emellan hindren....
Men det tror jag inte kommer bli några större problem att jobba bort hihi.
Vi hade underbara husse med oss och han var utrustad med sin kamera och tog lite fina bilder på busen :-)









Först lite stödhjul på vid slalomen.....








Sen kör vi den riktiga varianten :-)


Min duktiga kille :-)






Tittut!!




Tjoohooo!!
Hej husse :-)

Nu har vi ledigt i två veckor och sen kör vi direkt igång med fortsättningskursen :-))
Ska bli väldigt spännande att få se vad min lilla buse kan utvecklas till inom agilityn :-)

Må väl!

1 kommentar:

  1. Vad kul! Längtar tills jag kan börja träna med min Kosmos, men han är inte tillräckligt gammal än...

    kosmosen.blogg.se

    SvaraRadera