onsdag 27 juni 2012

Hoppklassträning

Igår bar det av på agilitykurs igen :-)
Det var sista instruktörsledda träningen nu på ett tag, sen är det sommaruppehåll tills mitten av augusti...
Vi fick bygga upp en hoppklass 1 bana som vi körde.
En riktigt rolig en :-))
Eftersom matte jobbade natten mellan måndag och tisdag och sen sov hela förmiddagen så var ju Meeko extra laddad på kvällen hihi.
Så den första rundan vi körde var han lätt ofokuserad och som en kanonkula hihi.
Lägg därtill att matte inte riktigt hade styr på sig själv, så blev det en del knasiga fel på banan :-p

Efter första rundan fick matte lite banning av Jessica att jag väntade alldeles för länge och inte rörde på mig tillräckligt..... "Bara spring!! Han kommer..."
Så när vi skulle köra andra rundan tänkte jag för mig själv att nu jäklar i det ska jag springa!!!!
Och gissa om det gav resultat....!
Meeko bokstavligen flöt igenom hel banan!
Vi hade EN enda miss, när vi kom från hopp nr 16 och skulle in i tunneln (17) så sprang han förbi ingången först innan han tog den...
Annars var det flyt rakt igenom..!!
Till och med slalom tog han i ett utan en enda miss..!
SÅ JÄKLA SKOJ!!!!
Han var verkligen superduktig :-))
Jag blev väldigt imponerad av honom :-)
Tänk vilken skillnad det kan vara när bara matte ser till att skärpa sig och föra honom rätt ;-)

Gårdagen avgjorde lite funderingar jag haft ett tag....
Det är dags att börja ut och tävla lite.....
Såklart är det "bara" klubbtävlingar vi kommer börja med, men ändå.....
Bara det är stort för oss nu :-)

Nu blir det egenträning fram till mitten av augusti....
Vi ska väl försöka vara ett gäng som kör de tisdagar vi kan, så man har lite fler ögon som kan se och så vi kan hjälpa varandra....


Hoppklass banan i sin helhet :-)
Nu är vi lediga tills fredag eftermiddag......
Sen blir det jobb hela helgen :-(
Dock, sista jobbehelgen innan semestern :-)
Alltid nåt hihi.

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar