tisdag 3 juli 2012

Nya Fixodida

Jag har ju sedan förra året kört Fixodida på Meeko som fästingmedel eftersom jag gärna ville testa om det gick att hålla borta kräken utan en massa gifter och skit, och det har verkligen fungerat på honom.
Förra året fick han bara någon enstaka som satte sig.
I år har jag plockat två som satt sig på honom, i maj....
Sen har han ju haft en del som bara krupet i pälsen men det får man ju räkna med tyvärr :-/

Men eftersom lilleman nu under sommaren när det är varmt inte alltid äter upp alla sina portioner mat så kände jag att han nog inte fick i sig det Fixodida-pulver han skulle ha....
Som tur är så har dem nu gett ut Fixodida även i tabletter.....med LEVERSMAK!!
Tyckte det kunde vara värt att prova om dem skulle kunna gå hem då det ju hade gjort att han fått i sig den dos han behöver varje dag...
Sagt och gjort, jag köpte en burk och testade....
Gissa vem som sluger varenda tablett man ger honom ;-)
Piller med leversmak är tydligen väldigt gott hihi.
Så änsålänge får de nya Fixodida-tabletterna två tummar upp! :-)

Mumsfilibabba bara där finns lever med i bilden säger Meeko ;-)

Må väl!

1 kommentar:

  1. Skönt att det verkar fungera på honom!!! Efter att själv ha provat diverse snälla metoder hade jag inget annat val än att sätta på scalibor. Men än så länge har jag inte märkt några biverkningar SKÖNT!!!!
    Hoppas ni har det bra!får ses snart tycker jag!!!

    SvaraRadera