onsdag 20 juni 2012

Agilityträning med kurskamraterna

Igår var vi äntligen åter på plats på Råådalens BK för lite instruktörsledd agilityträning!
Senaste gången vi lyckades vara med en tisdagkväll var innan vi åkte till Prag.....i MAJ!....
Det har bara inte gått ihop sig fram tills igår....
Pluggande inför slutprov, värme, trött och slutkörd matte.....
Men igår var vi laddade till tusen :-)

Eftersom det var ett bra tag sen vi tränade på klubben så förväntade jag mig inte att det skulle gå lysande igår... Vi har vi förvisso tränat hemma på tomten och så, men det är ju inte samma sak som på klubben...
Men ack vad matte blev överraskad! :-)
Vi fick till och med beröm av instruktörerna att det märktes att vi hade tränat :-)
Jessica tyckte Meeko var mycket mer fokuserad på hindrena och lyssnade mer på mig :-)
Riktigt riktigt skoj :-)

Rose-Marie och Jessica hade byggt upp två stycken mindre bankombinationer...
Den ena var mest med hopphinder och tajta, avancerade svängar och byten.....
Trots detta fungerade det ganska bra för busen...
Jaja, som vanligt så rörde ju jag till det en del :-p
Men kändes ändå som jag fått lite bättre fokus och kontroll på mig själv hihi.
Till slut redde vi upp det ganska bra tycker jag, och lite hemläxa fick vi också tills efter sommaren hihi.

Den andra kombinationen var riktigt kul att köra!
Några hopphinder och slalom, plus två tunnlar och säcken uppradade parallellt med varandra!
Man skulle skicka in i ena tunneln, stå kvar och skicka in i nästa tunnel mot sig, sen genom säcken och tillbaka på samma sätt igen genom bägge tunnlarna....
Detta redde Meeko faktiskt ut över förväntan :-))
Matte höll dock på att göra en bakåtvolt över ena tunneln ;-P
Något annat jag kände mig riktgt stolt över var slalom!
Hittills på tomten har vi ju "bara" tränat på 10 pinnar och utan några hinder före.....
Igår hade vi hopphinder före och 12 pinnar i slalom....
Meeko blåste igenom som ingenting, båda gångerna vi körde banan!!! :-))))
KANON :-))

Nu ska vi se till att träna lite på tomten i helgen och sen är det kurs igen på tisdag!
Det blir sista instruktörsledda kurskvällen på ett tag, sen har vi sommaruppehåll tills augusti....
Då är det egenträning som gäller så vi håller igång :-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar