måndag 4 juni 2012

Träningsframsteg på agilityn

Idag har vi passat på att träna lite agility på tomten :-)
Meeko gjorde några riktigt bra framsteg :-)))
Först körde vi en mindre hoppkombination i form av däck, hopphinder rakt fram, snäv halvcirkelhögersväng runt, hopphinder igen och ytterligare en snäv högersväng till mig och sen belöning...
Är ju just att Meeko ska kunna svänga snävt mot/till mig som vi ska träna lite extra på, eftersom han gärna tar ut svängarna rejält.....
Idag gick det verkligen över förväntan!!
Han tog svängarna som ingenting och kom direkt till mig :-))
En av gångerna började han till och med svänga i luften hihi.

Sen blev det såklart lite slalom också....
Idag avancerade vi och körde på 10 pinnar istället för 8.....
Och som det gick!!!!
De första två gångerna körde han 8 pinnar sen ut....
Men sen gav han järnet! :-))
Full fart, utan tvekan, rakt igenom alla pinnar!
Denna farten höll han oavsett om jag gick på höger eller vänster sida :-)
Känns verkligen som det börjar ta sig nu :-))
Nästa steg blir att öka till fulla 12 pinnar, sen köra in säkerheten och farten på det, sen börja köra med att skicka honom från alla möjliga vinklar och avstånd....
Känns som det kan bli riktigt bra det här :-)

Min duktiga kille :-))

Må väl!

2 kommentarer:

  1. JAG TYCKER NI ÄR DUKTIGA BÅDA TVÅ!!! HEJA PÅ.
    KRAM MAMMA

    SvaraRadera