onsdag 29 februari 2012

Svettigt agilitypass

Igår var det dags för ännu ett agilitypass i det härliga vädret :-)
Det blev en ny lite klurig hoppklass 1 bana!
Lika kul som förra veckan och det känns verkligen som både jag och Meeko, var för sig och tillsammans, går från klarhet till klarhet! Jätteroligt :-))
Körde en liten test i starten av banan och det gav överraskande glädje hihi.
Banan började med först två hopphinder och sen långhopp innan man skulle skicka in i en tunnel.. Avståndet från start till tunnel var väl en sisådär 10 meter och kan då även tillägga att hopphindrena inte stod rätvinklade...!
Såklart är det snabbaste sättet att sätta hunden och sen gå bort förbi långhoppet och kalla in hunden.
Eftersom Meeko velat tjuva lite på hopphinder innan och bara ta ett och sen springa förbi de andra tyckte jag det skulle bli intressant att se vad han nu gjorde om jag testade inkallning...
Och vilket resultat det blev sen!!!
Varenda gång så tog han alla tre hindrens på inkallningen :-))
Behöver jag säga att det var en stolt matte ;-)

Resten av banan också gick jättebra!
Matte råkade bara klappa i händerna en gång hihi.
Det enda kruxet vi hade igår var att Meeko emellanåt var lite väl för fokuserad på sin belöningsleksak som Jessica stod och höll i målet...
Den är ju bara sååå jättebäst så herrn tyckte lite då och då att han kunde strunta i resterande hinder och springa direkt bort i försök att få sin leksak hihi.
I övrigt kan jag lova att det är fart som gäller på banan!!!
Jag var alldeles genomsvett när vi var klara haha.
Min duktiga lilla Meeko :-)
Vi fick båda väldigt fint beröm om att vi utvecklas för varje gång :-)
Återigen ser vi fram emot nästa pass :-)

Må väl!

2 kommentarer: