lördag 11 februari 2012

Ännu mer agility :-)

Har tyvärr vart dålig uppdatering av bloggen denna veckan...
Beror på att jag inte haft orken att sitta så mycket vid datorn....
Har jobbat maratonpass den här veckan.... På tre dygn har jag jobbar 37,5 timmar, vilket har inkluderat två dagpass, ett kvällspass och två nätter....
Men nu är vi på G igen tack vare en välbehövd ledig helg :-)

I tisdags var det dags för ännu ett agilitypass med min lilla kanonkula :-)
Vår number one supporter, husse, trotsade kylan och följde med oss igen :-)
Så denna gången blev det till och med en liten film på vår framfart hihi.
Slalomen fortsätter att gå framåt. Känns som vi har en väldigt bra grund att jobba vidare på mot ett utomordentligt slalom :-)
Kan dock säga att det lätt är JAG som får, och behöver, den mesta träningen på kursen!
I alla fall vad gäller i hoppkombinationerna.....
Jag måste verkligen jobba på att lära mig att föra min lilla dynamitboll på ett korrekt sätt, för han har börjat läsa av mina rörelser jättefint!
Det är matte som har dålig koll på hur jag har armar, ben och kropp när vi kör....
Minsta lilla jag droppar armen så läser han av det och sticker mot mig....
Men, men, övning ger färdighet och nån gång ska jag väl lyckas lära mig att hålla koll på min kropp och mina rörelser hihi.
Hoppas jag i alla fall :-)

Ett litet smakprov på hur det ser ut när matte för en gång skull skärpte sig och gjorde rätt ;-)




Må väl!

1 kommentar:

  1. Skoj att se film!!! Duktiga ni är!!!! =)

    Det är en Björkis sele vi har förresten

    SvaraRadera