fredag 24 februari 2012

Lite nya trix :-)

Igår tyckte matte det var dags att jag skulle få lära mig lite nya trix igen :-)

Vi började med att försöka utveckla "Skäms" lite grann :-)
Matte tycker att jag ska kunna utveckla det till att kunna sitta kvar med tassen över nosen en lite längre stund så det verkligen syns att jag skäms :-)

Sen fortsatte vi med att ta upp "Buga" igen...
Känns som det lossnade lite grann igår. Än så länge får matte hålla ner handen mot golvet så jag går ner med frambenen i golvet och rumpan i luften, men så småningom ska jag kunna klara det utan hjälp alls, och det är vi på god väg med :-)

Det nya vi började med igår var att jag ska gömma mig!
Matte har inte helt funderat ut kommandot till det än, men eventuellt blir det "Var är Meeko?" :-)
Jag ska ligga ner och sen på mattes kommando lägga en eller två tassar över nosen och ligga kvar så en liten stund :-)
Alla trix vi gör tränar vi ju in med klicker, och till detta tricket plockade matte fram sina post-it lappar igen..... En post-it lapp på nosen som jag sen vill ta bort med tassen och voilà!, matte klickar :-)

Så forthoppningsvis har vi snart tre nya trix att kunna visa upp hihi.
Dessutom så har husse lärt mig att "sitta fint" :-)
Alltså sitta på rumpan med frambenen upp :-)


Nu blir det snart jobb för mig och matte hela helgen....
Ha en trevlig helg alla!

Woof!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar