torsdag 2 februari 2012

Framsteg på agilityn

Ja, så kom vi då äntligen iväg på agilityn i tisdags :-)
Dörren på bilen är fixad så nu kommer man in i den igen... Fördel :-)
Vi fortsatte på kursen med lite nya hoppkombinationer. Gick ganska bra tycker jag, även om där är en hel del att jobba på... Men börjar få in snitsen lite om hur jag ska styra min lilla gosse hihi.
Han är ju en liten kanonkula min lille påg så matte måste verkligen lära sig hur man ska föra honom på banan... Det gäller att ligga ungefär två steg före Meeko annars har han redan hunnit långt före än vad jag tänkt mig :-p
Det är såå satans ROLIGT att jobba med honom!! :-)
Och han tycker det är såå kul att köra agility :-)

Slalomen börjar vi verkligen få ordning på nu!
Körde för första gången på 8 pinnar i tisdags, och det gick kanon!!
Lite småmissar emellanåt men i det stora hela så drar han igenom slalomen kanonfint med grym fart!
Kan nog bli riktigt bra det här :-D

Nu ser vi fram emot nästa gång och vad vi kan utveckla då :-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar