torsdag 23 februari 2012

Hoppklass 1 bana

I tisdags hade vi ett riktigt grymt kul agilitypass!!!
Rose-Marie och Jessica hade dukat upp en hel hoppklass 1 bana åt oss så det var bara för oss förare att gå banvandring :-)
En riktigt klurig bana var det, med en hel del svåra svängar!
Två rundor fick vi köra.
Första rundan gick sådär.... Återigen tack vare mattes oförmåga att hålla koll på sig haha.
Jag var alldeles för övertydlig mot Meeko och skulle riktigt visa in honom i tunnlar osv, var rent för långsam och skulle vänta in honom hela tiden, plus klappade okontrollerat händerna varenda gång hjärnsläppet visade sig.. Något som givetvis gjorde att Meeko tvärstannade och kom direkt till mig.....
Banan slutförde vi i alla fall och sen fick jag min beskärda del av kritik :-)
Bl.a. att INTE klappa händerna, inte tränga in honom mot hindren och framförallt att bara SPRINGA!!!

Runda nummer två var det som polletten äntligen trillade ner för matte!
Banan gick super!!!!
Vi fick ett jäkla flyt runt hela banan och Meeko kunde äntligen förstå mig fullt ut hihi.
Det blev inget väntande eller klappande av händer och jag sprang så fort så jag nästan tappade andan.... Vilket påminde mig om att börja ut och jogga hihi.
Märktes att Meeko tyckte det var jättekul när han verkligen fick springa med flyt runt hela banan :-)
Han var kanonduktig! Var en väldigt stolt matte efteråt :-P
Vi fick jättefint beröm av Jessica efteråt.
Hon tyckte att Meeko verkligen utvecklats och att han är mycket mer sansad och följer och lyssnar på mig jättefint.
Känns verkligen som att han kommer kunna utvecklas riktigt fint framåt :-)


Vår kluriga lilla hoppklass bana :-)


Må väl!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt!!! Skoj att det går så bra för er!!!!

    Du ska ställa Meeko i malmö va? vi kommer komma dit och titta! skoj att se hur många aussies det blir!

    kram

    SvaraRadera
  2. Ja, vi har jätteroligt :-))

    Jadå, vi ska til Malmö och ställa :-)
    Kul att ni kommer och tittar :-)

    Kram

    SvaraRadera