söndag 19 augusti 2012

Utställning i Bjuv

Igår gjorde vi debut i öppenklass i Bjuv!
En tidig morgon blev det!! Klockan ringde 06.00.....
7.30 gav vi oss iväg mot Bjuv....
Det blev en snabb runda hihi. Bedömningarna startade kl 9, ca kvart över var vi klara hihi.
Var en hel del aussies som inte kom så vi hade bara några stycken före oss....
Vi var två som tävlade i öppenklassen...
Meeko och så den väldigt rutinerade och vackra Blue!
Med tanke på att jag vet sen innan att det brukar gå väldigt bra för Blue och att han brukar få CERT så hade jag ju mina aningar om vem det var som skulle ta hem det hela hihi, men vi körde på ändå :-)

Meeko gillar uppenbarligen att visa upp sig för som vanligt så gjorde han väldigt bra ifrån sig i ringen :-)
Han liksom sträcker extra mycket på sig så fort vi är i utställningsringen haha.
Däremot tyckte domaren att jag sprang alldeles för fort med honom....
Han ansåg att jag skulle springa mycket långsammare.....
Enda problemet med det är att om jag springer för långsamt med Meeko så går han över i passgång....
Vi får väl träna lite mer då på nåt mellanläge...
Jag är jättenöjd med kritiken vi fick!
Det blev dock ett Very Good, men jag är som sagt väldigt nöjd ändå :-))
I mina ögon är han världens finaste aussie oavsett vad någon säger :-)

Tror dock inte att vi kommer ställa för denna domaren igen....
Han verkade inte ha röda aussies som favorit precis...
Och han var väldigt snål med både excellent och Ck-utdelning.....
Var inte många som fick ett Ck med sig....

Nåt annat som var väldigt konstigt med denna utställningen var att trots att man fick Very Good så skulle man vara med i konkurrensbedömningen....??
Väldigt skumt.....

Meeko's kritik:
Maskulint huvud. Korrekt bett. Välansatta öron. Bra hals och överlinje.
Bra kropp och benstomme. Lite rak i skuldra och överarm.
Normalt vinklad bak. Kunde vara en aning starkare i mellanhand.
Rör sig lite kort fram, lite bättre bak.
Bra pälsstruktur och temperament.
Välvisad!

Domare: Hans E. Pedersen.

Husse var med som supporter så vi fick ju en del foton med oss :-))

Vi sträcker lite extra på oss framför domaren ;-)




Tandvisning :-)
Inga bekymmer :-)

Känn och kläm...

Hmmmm...

Hej husse!!!!!!!!

Så lite beröm och mys efter bedömning :-)


Må väl!

4 kommentarer:

  1. Söta linslusen - bra kritik trots allt ;-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Nya regler sen årsskiftet är att är det färre än 4 i klassen som fått excellent så går även de som fått very good in i konkurrensen för att placera 4 st sammanlagt. De som fått excellent placeras ju då givetvist först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha.... Vi var lite smått konfunderade hihi.

      Radera