fredag 27 april 2012

Nattjobb + aussie = tokerier

När man har hund, och framförallt en aussie, och man har jobbat natt så händer det ibland att man vaknar på lite annorlunda sätt på eftermiddagen....
Uppenbarligen har jag en aussie här hemma som nog anser att matte är väldigt tråkig som kommer hem och lägger sig och sover hela förmiddagen hihi.
Husse brukar alltid ta ut pojkarna på morgonpromenaden när jag jobbat natt, men sen kör han till jobb och kvar finns en sovande matte....
Tydligen görs det utan min vetskap åtskilliga försök under min sömn till att försöka väcka matte och istället för att sova hitta på nåt roligt.....
När jag vaknade i onsdags eftermiddag hade jag vid sidan om mig i sängen en rosa gris och en tygtrasleksak.... :-)
Och dem låg inte där när jag somnade hihi....
Skulle inte förvåna mig ett dugg om jag en dag vaknar med hundleksaker PÅ mig istället haha.

Ikväll blir det ett besök i Mörarp hos världens goaste uppfödare :-)
Dock utan pojkarna..... Löpning på G i Mörarp och Meeko + löp just nu är inte en bra kombination ;-)

Må väl!

2 kommentarer:

  1. Hej Lina & Tobias.
    Tackar för en mkt trevlig kväll med Amarula o kaffe.
    Vi önskar er en underbar vistelse i Prag och många goa upplevelser.
    PS. Cleo börja löpa dagen efter :), så nu håller vi tummarna.
    Många goa Kramar
    Kent & Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på er!
      Tack själv!! Det var lika trevligt att ses som vanligt :-))
      Just nu njuter vi av Prag :-))
      Vi får ta en träff till snart i sommarvädret!!
      Vi håller tummarna för Cleo :-)

      Många kramar från oss!

      Radera