onsdag 25 april 2012

Mera agility!

Igår var det dags för ännu en agilitykurs :-))
Man kan väl säga att det nu är en mellan/förberedande kurs inför tävlingsagilitykursen i höst.
Vi har hjälp av Rose-Marie och Jessica varannan tisdag och annars ska vi träna själv vi kursare.
Kändes jättekul att äntligen få köra igång med träningen igen!
Igår var det bana som gällde och det var jag som blev banbyggarchef hihi. Gick rätt bra om jag får säga det själv haha.
Meeko skötte sig jättebra! Med tanke på alla löptikar just nu och en liten kille som i högsta grad är inne i könsmognaden så undrade jag om han skulle kunna fokusera, men inga problem där inte när det väl var agility :-)
Som vanligt var det matte som inte fullt ut var med på noterna... Igår fokuserade jag så mycket på att jag skulle kalla "Meeko" så ofta jag kunde, vilket gjorde att jag glömde bort att ligga steget före honom *storsuck på matte*
Nåja, jag lärde mig åtminstone ett och annat, igen, och hoppas jag lär mig till nästa gång :-)
Vi fick lite hemläxa också... Vi ska se till att träna in tajta svängar på våra promenader..
Detta pga att Meeko ju gärna svävar ut lite i sina svängar istället för att svänga direkt mot/till mig..
Jag ska ha med mig belöningsleksaken och med den vifta in honom till min sida och låta honom tajt svänga med runt mitt ben ett varv...
Förhoppningsvis leder detta till att han lär sig svängar plus att han lär sig fullt ut att matte är skitrolig och alltid har den roliga leksaken hos sig :-) Vi får väl se vart det leder :-))
Nåt som var väldigt roligt igår var att slalomen gick kanonfint!!!! Härligt :-))

Nu blir det lite paus i kursträningen några veckor eftersom jag och husse åker till Prag nästa vecka! Men hemläxa och lite slalomträning ska nog hinnas med innan nästa kurskväll :-))

Må väl!
Matte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar