torsdag 17 november 2011

Agilityträning!

Min kära matte har ju vart fullständigt urusel på att blogga den senaste veckan, så nu får väl jag ta över!! :-)
I tisdags var vi på agilitykurs igen!
Jisses va det är roligt!!!!!
Vi hade faktiskt husse med oss i tisdags också, jättekul :-)
Jag och matte ville ju gärna visa honom vad det är vi håller på med hihi.
Så husse fick se en riktigt laddad gosse när vi kom in i ridhuset hihi.
De hinder som vi nu från och med i tisdags håller på med är hopphinder, långhopp, däck, tunnel, säck, slalom, balansen och A:et.
Mitt hittills absoluta favvohinder är TUNNELN!!! :-))
Den är jätterolig :-)
Matte skickar in mig och när jag kommit ut får jag min favvoleksak kastad till mig :-)
Och eftersom tunneln är så himla rolig så brukar jag passa på att ta den själv också några gånger när jag väl fått min leksak... Så belönar jag ju mig själv på köpet hihi.
Husse hjälpte oss med lite träning av hopp, långhopp och däck också. Han fick ta belöningsvakten så de gånger jag tjuvade och inte tog ett hinder rätt så plockade husse bort min belöning :-/
Matte kör ju på det att jag ska kunna arbeta bort från henne så hon skickar mig framåt över hindren... Så det underlättade betydligt att husse var snäll och hjälpte till :-)
Husse hjälpte även till på säcken där han fick hålla i mig och matte tog emot mig på andra sidan och belönade. Jag fixar redan att springa igenom säcken utan att matte lyfter på släpet :-)
Även balansen och A:et gick fint!
Balansen tyckte jag var lite äcklig förra gången, men i tisdags var det inga problem! Vi tränar ju inte på hela nu utan bara på nedgången....
Jag ska ta mig upp från sidan och sen ner längs balansen och stanna med baktassarna på kontaktfältet och framtassarna i marken och där får jag min belöning :-)
Likadant på A:et. Fast första gången jag skulle göra det så tjuvade jag lite och tog hela A:et istället hihi. Tyckte det var lika bra hihi.

Igår och fram till söndag förmiddag så befinner vi oss hemma hos husse i Blentarp!
Så idag har jag och matte tränat slalom i två omgångar!
Matte tycker det går finfint framåt med vår 2x2 träning och just nu håller vi på med två portar som snart ska börja flyttas ihop lite...
Vi hoppas på att kunna lägga ut lite bilder på det nu i dagarna :-))

Nu ska vi fortsätta vår myskväll här hemma innan det är dags för kvällsmat :-)

Puss på alla jag känner, och inte känner :-)

1 kommentar:

  1. Låter ju verkligen lattjolajbans hihi!!!
    Skoj att det går så bra med agilityträningen! Men så har han ju gener att brås på oxå så vore väl konstigt annars hihi!!!

    Kram

    SvaraRadera