tisdag 1 november 2011

Agilitystart!!

Ikväll har jag och Meeko något väääldigt spännande framför oss!!
Ikväll börjar vi på agility!! :-))
Nybörjarkurs på Råådalen (fast vi ska hålla till i ridhus i Ekeby) med kanoninstruktörer. Rose-Marie var med redan på min unga tid inom agilityn med våra shelties. Hon kör med shelties och är typ varje år uttagen till SM och landslag..... Ska bli väldigt spännande och gå för henne.
Mina personliga förhoppningar är att hon även kan ge en hel del inom fjärrdirigering.... För med min lilla dynamit till gosse lär jag nog behöva köra på fjärr, annars kommer jag nog inte hänga med på banan :-)

Enda jag grämer mig lite över är om jag kommer reta gallfeber på resten av gruppen eller inte....
Med tanke på min utbildning nu så kommer jag tveklöst vara väldigt noga och nojjig med både uppvärmning och nedvarvning innan och efter vi kört för att undvika skador...
Så förhoppningsvis kommer det lämnas tid till detta innan vi ska köra och innan hinder ska plockas ner.... Annars lär jag säkert ses lite som en myglare, men måste ju tänka i första hand på min buse och vad som är bäst för honom....

Wish us luck :-)

Må väl!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt! Hoppas kvällen gick bra!!! Han har ju att brås på om man säger så :D
    Men hallå!!! Tänk istället vilken tillgång du är för de andra!! Så mycket de kan lära sig av dig som ju faktiskt behövs inom den sporten!!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kvällen gick kanon :-)
    Märks att pappa är agilitychampion hihi ;-)

    Tack... Ja, dom andra hade faktiskt behövt lära sig ett å annat...Var inte precis nåt snack om att vara noga med uppvärmning/nedvarvning....
    Meeko fick iaf båda delarna + en skön massage när vi kom hem :-)

    Kram

    SvaraRadera