måndag 22 augusti 2011

Semester i Gryt och första båtturen!

Den här veckan, fram tills fredag, har vi lite semester igen och den tillbringas uppe i Östergötland! Närmare bestämt i Gryts skärgård, hos husses matte och husse :-)
Här är det superhärligt!!
Jag och Ramses kan springa och busa på både gräs och brygga och matte och husse får ladda upp lite krafter :-)
Fast bada har vi inte vågat göra ännu.... Jag har bara stått på bryggan och kollat nyfiket ner i havet hihi.
Jag har fått vara med om min allra första båttur här i livet!! Ja, matte också hihi.
Vi fick fin flytväst på oss och sen blev det en tur i båten! Öronen fladdrade i vinden och vattnet skvalpade runt båten när vi körde hihi.
Det var jättekul!!! Jag ville helst stå upp och kolla på sidorna, men det fick jag bara göra när vi körde lugnt.....
Sen har vi (eller ja, matte och husse...) fiskat flundror också....
Husse slängde upp en flundra på bryggan och gud va konstigt det var när den sprattlade och hoppade....
Men spännande :-)
Matte hon fick rensa fisk för första gången i sitt liv hihi.

Kort sagt en underbar semester :-)
Nu får vi se vad vi kan hitta på dom kommande dagarna här i skärgården :-)


Härligt slappande vovvar :-)


Vart är fisken????

Husse, kan inte jag få styra båten???



Myser lite på bryggan efter båtturen :-)



3 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt ni verkar ha det!!!! Jättefina bilder!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så underbart!!! Hääärliga bilder.

    kramizar

    SvaraRadera