tisdag 2 augusti 2011

Cowboydogs on High Chaparral!

I helgen har vi vart ute på äventyr må ni tro!!!

Jag och Ramses följde med matte, husse och deras vänner Malin och Helena till High Chaparral!!
Vi åkte upp tidigt på lördagen och var framme runt tio. Sen var det bara skoj fram till söndag eftermiddag :-))
Vi fick till och med vars en present av matte :-) Vi hade fått våra fina scarfs med och på oss, men matte tyckte vi skulle se ut som äkta cowboydogs så hon köpte jättesnygga High Chaparral scarfs till oss som vi blev ursnygga i ;-)
Vi fick minst lika mycket blickar och uppmärksamhet som alla stuntmän, cowboys och indianer i parken :-))
Förutom att vandra runt i westernomgivningen och dra till oss uppmärksamhet så var vi med om en del annat också.....
Vi fick åka gammalt tåg och gammal hjulångare hihi.
Sen ville matte testa av mig lite grann också... Jag bryr ju mig inte ett dugg om när det smäller och det bekom mig inte precis i helgen heller.....
Fast när vi satt med på showen och dom värsta smällarna kom framför oss tyckte jag faktiskt det var lite småäckligt..... Storebror reagerade före mig så jag tyckte nog att jag också skulle reagera lite då också.....
Fast det var det enda jag brydde mig för.... Resten av dagen när det sköts så brydde jag mig inte ett enda dugg :-)
På kvällen gick vi till vår stuga och sen fick jag och Ramses ta oss en välförtjänt tupplur i stugan medans tvåfotingarna gick och åt middag och roade sig lite :-)

På söndagen ville matte kolla av mig så jag inte tagit nåt trams till mig, så matte, husse, jag och Ramses stod på håll när showen var igång. Inte brydde jag mig då heller hihi. Det var bara när allt jätteskjutande fanns framför oss!
Så nog bör jag allt kunna klara av att få en 1:a på skott på mitt MH :-))
Efter en lagom tur i westernstaden och lite mat till tvåfotingarna så åkte vi hemåt igen framåt eftermiddagen!
Trötta, nöjda och glada :-)


Howdy partner!!

Paws up!


Härligt att åka gammalt tåg!
Behöver jag säga att vi fick publik när vi tuffade förbi hihi.


Jag och Ramses tog ju vars en plats uppe på träbänkarna
och passade på att spana ut och lufta öronen i vinden hihi.


Mycket spännande att åka hjulångare :-)
Iklädda våra snygga cowboyscarfs ;-)


Det var riktigt roligt att få vara cowboy för en helg :-)


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg ni haft - så bra att Meeko inte är skotträdd! Blir det MH snart? Så fin "storebror" är, jättefin bild när han tittar ut genom tågfönstret...

    SvaraRadera
  2. Ja det va skönt att han inte bryr sig om skott, i alla fall sålänge det inte dunderbrakar av framför oss hihi.
    MH är den 1/10 i Bjuv :-)
    Hihi ja storebror e jättefin :-) Dom e underbara tillsammans :-)
    Kram från oss

    SvaraRadera