tisdag 9 augusti 2011

Bus på landet med barnvakten :-p

I helgen har jag haft barnvakt.....
Fredag, lördag och söndag spenderade jag ute på landet hos morfar!!
Matte och husse stack ensamma iväg till Göteborg för en myshelg (fattar inte varför inte jag och Ramses fick följa med....???) och matte ordnade så morfar skulle vara barnvakt hihi.
Morfar kom och hämtade mig efter sitt jobb och sen åkte vi hem till honom....
Första kvällen var inte så jättekul.... Jag var lite mattesjuk :-/
Fast det gick över efter ett tag när jag märkte hur mycket KUUUL det fanns att roa sig med i morfars hus hehe.
Han hade handskar liggandes framme i trappan, massor av PET-flaskor under trappan, tomma toarullar vid spisen och en säng full med täcke och filt ;-)
När jag väl hittade flaskorna roade jag mig i en hel timme med att spela runt några flaskor i hela huset hihi. Det är bara sååååå kul :-)
På söndagmorgonen tänkte jag att jag skulle överraska morfar för att han var så snäll och passade mig..... Tyckte inte han bäddat sängen tillräckligt fint så jag drog ner täcket och filten och släpade dom med mig ut till vardagsrummet :-)
Blev mycket snyggare så :-)
Fast det tyckte tydligen inte morfar för han la tillbaka det igen... Konstigt....
På söndagkvällen kom matte och husse för att hämta hem mig, och då hade dom Ramses med sig!! Gissa om jag hade saknat brorsan :-))
Ja, matte och husse också...... Fast mest Ramses :-)

Tack snälla morfar för att jag fick bo hos dig några dagar :-)


2 kommentarer: