måndag 4 februari 2013

Sjukstuga....

Ber återigen om ursäkt för att inläggen dröjt ett tag...
Denna gången har jag en vettig anledning i alla fall ;-)
Jobbade kväll i torsdags och sen skulle jag dessutom jobba fredag kväll och sen helgen också....
Det blev inte riktigt som jag tänkt mig....
I fredags när jag kom till jobb satt där en lapp in till våningen "misstänkt vinterkräksjuka"...
Jippy ungefär...
Visade sig att det var ett par stycken av våra boende som det kom bakvägen på....
Inte så himla farligt tyckte vi.. Alla hölls isolerade på sina rum och när jag gick hem på kvällen kändes allt lugnt...
Men, när jag kom tillbaka till jobb kl 7 lördag morgon möttes jag av en stank utom dess like när jag kom in på våningen...!
ALLA boende hade blivit sjuka under natten, från båda hållen....!
Jättekul...
Efter att ha klarat mig fram till tre på eftermiddagen började jag själv känna lite magknip så jag frågade min kollega om jag kunde gå hem lite tidigare....
Efter några timmar hemma sängliggandes blev även jag drabbad :-(((

Så därefter har jag suttit i karantän i sovrummet i hopp om att inte smitta ner stackars Tobias.....
Som tur är har jag TV och laptop hos mig i sängen så kan underhålla mig med lite film i alla fall :-)
Plus att jag har två lurviga, fyrbenta sjukvakter hos mig också :-))
Förhoppningsvis kan man vara på benen igen om några dagar....

Som tur är så har vi ingen agility imorgon... Hade känts jäkla trist att missa den :-(

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar