tisdag 26 februari 2013

Familjeminskning och små konstigheter...

Länge sen sist, men det har hänt en del saker här hemma...
Tyvärr så har vår lilla familj minskat lite :-(
Min lilla nymfparakit Amigo somnade stilla in förra fredagen :-(
Han blev 16 år gammal och har alltså vart med mig sen jag var 15 år.....
Han är väldigt saknad här hemma...
Köket är numera väldigt tyst och tomt :-(

Och tyvärr har det inte blivit någon agilityträning varken förra tisdagen eller ikväll...
Meeko är inte riktigt som vanligt... Han är emellanåt väldigt slö av sig, ser ledsen ut och öronen hänger lite ner på honom... :-(
Lyssnade på min magkänsla som skrek åt mig att det är nåt som inte riktigt stämmer så jag ringde veterinären igår för lite rådgivning...
Våra egna tankar var att det antingen kan vara en biverkning av Stronghold (som Meeko också fått behandling med ifall han också skulle råkat ut för noskvalster...) eller specialfodret han äter nu...
Har lite funderingar på om han får lite ont i magen av det fodret så det kanske skulle vara det som påverkar honom....
Dessutom ska en av effekterna av fodret vara att hunden ska dricka mer, vilket inte Meeko gör... Tvärtom....
Så nu har vi projekt byta foder här hemma....
Vi har bestämt oss för att gå på veterinär Torkels linje att köra det foder vi själv tycker och jag anser ju att James Wellbeloved är det bättre fodret...
Sista alternativet är att det kan vara stenarna som spökar...
Hon jag pratade med hos Din veterinär trodde inte det handlade om Stronghold och var tveksam till att det var fodret...
Dock tyckte hon ju inte det var så bra att han inte dricker mera...
Hon tyckte vi skulle boka in en tid hos Torkel igen för att ta ett nytt ultraljud och kolla av urinen...
Eventuellt kan det vara att stenarna flyttat på sig eller att han fått en infektion i blåsan...

Hursomhelst känns det bra att vi fått en tid så vi kollar upp det....
För något är det som inte riktigt stämmer med lillkillen :-(
Vi får se på torsdag...
Därav att det inte vart nån agility ikväll.....
Skulle det nu vara så att han har en infektion i kroppen så är det ju inte så bra att han anstränger sig med agility...

Vi får hålla tummarna för att det inte är något allvarligt.

Må väl!

1 kommentar:

  1. Håller tummarna att han piggnar på sig snabbt!!!! Och att om det är någonting- att ni hittar vad det är som är fel!!!
    Kramisar

    SvaraRadera