söndag 30 december 2012

Årets julfirande....

Då var julfirandet för detta året avklarat....
Vi firade jul i dagarna tre.....!
Lillejulafton var vi hemma hos min mamma och hennes man (dock utan pojkarna som tyvärr inte blev bjudna..) och firade jul med dem och min bror och söta lilla brorson.

Julafton spenderades först på jobb till kl 12 och sen hem till mormor (min alltså, inte hundarnas hihi) för lite fika och julklappsöppning med henne.
Sen bar det iväg hem till Tobias syster, svåger och systerson för lite julfirande. Där fanns även min svärmor och svärfar som kommit ner över julen :-)

Juldagen så åkte vi hem till min pappa för att fira lite med honom också.
Även denna kväll fanns svärmor och svärfar med.

Givetvis blev det en del julklappar till pojkarna......
Meeko älskar ju att slita upp paket och tar både sina egna plus att han gärna hjälper till med andras också :-))
Ramses är inte lika road över att behöva jobba för att få fram det som finns i paketen.....
Varför göra det själv när man kan få husse att göra det åt en ;-)
Årets julklappsskörd blev:
Från mormor - vars ett ben.
Från hussger och husster - två påsar med gottis.
Från hussefar och hussemor - vars en leksak.
Från Cristina (vår kollega på jobb..) - vars ett ben.
Från matte och husse - en jättekrokodil och en hårig, tuff kille :-P

Såklart kommer lite bilder från julafton och juldagen....
Tyvärr glömde jag den riktiga kameran på julafton så det fick bli lite halvsuddiga bilder från iPhonen istället :-)

Får inte vi några julklappar husse???

Seriöst, kan inte NÅN fixa en julklapp till mig???!!

Äntligen!!!!!

Kommer det fler klappar eller???

JA!! Vars en julklapp till :-))

Vars en leksak från hussefar och hussemor!

Juldagen hemma hos pappa.....
Meeko har såklart placerat sig mitt bland julklapparna....
Vart ska sleven vara om inte i grytan liksom ;-)

Julklapp till Ramses från matte och husse....

Eftersom faraon inte direkt är så värst road av att öppna paket
på egen hand så får husse hjälpa till :-))

En GIGANTISK krokodil!!
Med maaaaassa pipisar i...!!!!

Meeko kastar sig över sin julklapp........

....och börjar slita upp pappret :-)

Måste ha koll på vad brorsan hittar på under tiden...

Meeko fick Hank, en "tough guy", med pipisar överallt i hela kroppen :-)

Och som vanligt så tog det inte lång stund innan pojkarna hade bytat julklappar med varann.....

Det den andra har är ju trots allt alltid bäst ;-P

Två nöjda pojkar :-))
Vi önskar alla en God Fortsättning!

Må väl!

1 kommentar:

  1. Hihi så söta de är! Såklart är det den andre får mycket roligare ;)

    Gott nytt år till er oxå!!!

    SvaraRadera