tisdag 9 oktober 2012

Hemma, med ny mat...

Nu är vi hemma i Landskrona igen efter en trevlig helg i Linköping :-)
Matte och husse var som sagt på bröllop i lördags, så då passade vi hussefar och hussemor ;-)
Vi har alla fyra bott hemma hos dem nu under vårt besök, det tackar vi för :-))
Vi har haft en mycket härlig helg :-)
Tack till hussefar och hussemor :-))

För övrigt kommer en liten uppdatering om mig... ;-)
Efter många om och men och tankar fram och tillbaka bestämde sig matte till slut för att köra på veterinärens rekommendation att jag skulle få äta Hill's S/D ett tag framöver...
Matte är fortfarande inte så glad över näringsinnehållet i maten, men, det ska ju bevisligen kunna slå ut min urinsten och ta bort kristallerna i urinen så då får vi ju trots allt lita på det...
Efter en del jagande (just denna maten är tydligen inte helt lätt att få tag på sådär spontant....) så fick matte till slut köpt hem ett flak burkar åt mig....
Dyrt tydligen...... 25 kr burken och jag ska ha 2 burkar om dagen.....
Matte och husse talade snällt om för mig att jag ju gärna fick se till att äta denna maten nu...... Inte vara kräsen.....
Nu ikväll kom första prövningen......
Matte gjorde iordning maten, satte ner skålen, och jag......totalratade den.....!
Fortsättning följer hihi :-)


Woof!

2 kommentarer:

  1. Hahaha förlåt jag skrattar. Men visst är det typiskt. Dessa jäkla hundar!
    Finns den inte i torrfoder?
    När Merlin var yngre o var känslig i sin mage gav jag honom Hills I/D och jag var jättenöjd.
    Vad är det i hills du inte gillar?

    Hoppas han tar sitt förnyft till fånga o äter delikatessen ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihihi ja precis... Så fort man gör sig till och köper riktigt dyr mat så ratas den :-P
      Nix, just S/D finns tydligen bara i burkmat..
      Just denna maten gillar jag inte pga att den är extemt lågproteinhaltig och det protein den innehåller kommer inte från de mest lysande proteinkällorna... Plus att jag rent allmänt tycker Hill's proppar för mkt spannmålskällor i sina foder....

      Jodå, tack vare Ramses så tog Meeko sitt förnuft till fånga igår kväll och började äta :-)

      Kram

      Radera