måndag 15 oktober 2012

Äntligen lite raka svar!

Har äntligen fått lite ordentliga svar på mina funderingar angående urinsten och struvitkristaller...
När jag ringde och beställde mer mat till Meeko i fredags så bad jag att min veterinärguru skulle ringa upp mig under lördagen.
Hon är frun till grundaren och fd chefsveterinären av kliniken här i Landskrona, djursjukvårdare och jobbar fortfarande enstaka tillfällen i veckan och har vart med inom veterinärområdet väldigt många år.
Kände att jag ville prata med någon som vart med i gamet länge och har bra erfarenhet av det mesta, gissade att hon skulle ha lite bättre koll på det här med urinsten...
Det hade hon :-)
Hon berättade att när det gäller struvitkristaller så uppkommer dem alltid pga bakterier, vilket ju bekräftar att Meeko troligen fått sina pga en urinvägsinfektion.
Hon sa även att i och med detta så ska han inte behöva ha några problem med urinsten efter dessa nu är borta, såvida det inte skulle uppkomma urinvägsinfektioner nån mer gång...
Därför ska han utan problem kunna återgå till sitt vanliga foder efter denna behandling :-))
Good news :-)))

För övrigt så har vi nu uppgraderat fodermängden från 2 burkar till 3 burkar om dagen....
Vägde lillkillen idag och han har redan efter knappt en vecka på fodret tappat drygt ett halvt kilo....
Eftersom han redan innan var ganska smal så vill jag absolut inte att han ska tappa ännu mer....!
Meeko blev glad åt att få lite mer mat i skålen imorse så där är inga bekymmer inte :-)
Är bara i mattes och husses plånbokar det blir lite mer skillnad ;-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar