fredag 7 september 2012

Full rulle!!

Mmmm, och det där med att vi senast måndag skulle blogga, det låg ju mycket sanning i det hihi....
Här har vart full rulle konstant kan jag säga sen i fredags!
Efter jobb i fredags satte jag mig i bilen och åkte ner till mina tre pojkar i huset i Blentarp.
Sen började vårt jobb......
Vi har ägnat fredag, lördag, söndag och måndag till att packa ner hela huset för flytt!
Sen har bil+släp gått x antal rundor Blentarp-Vittskövle-Landskrona-Vittskövle-Blentarp under helgen......
X antal rundor i trappor med möbler och lådor har det också blivit så brist på motion har vi inte haft :-))
Men inte var jobbet slut där :-P
Tisdag-idag har vi förutom att jobbat under dagen fortsatt hemma på kvällarna med att packa upp lådor och organisera om allt här hemma.
Så vi har vart ganska slut om kvällarna :-)
Till råga på allt började jag bli krasslig igår.... Inte konstigt med tanke på att mer eller mindre alla på jobb, inklusive våra boende, hostar, snuvar, har ont i halsen m.m.....
Så i hopp om att hålla flunsan borta började jag kurera mig igår med vitlöksmackor och te med honung och citron :-))

Pojkarna har tyckt att det vart ganska konstigt i helgen.....
Att alla saker blev nerpackade och utburna....
Men dem fattade galoppen på sitt sätt.... Alla deras inneleksaker (som man ju inte har fått lov att bära ut på tomten....), dem åkte ut sen på söndagen hihi...
Antagligen tänkte dem "Vaddå.... Matte och husse bär ju ut sina saker, då kan väl vi få bära ut våra saker...."
Fullt logiskt :-)
Givetvis fick dem då behålla sina saker ute hihi ;-P

Lite grann träning har vi faktiskt hunnit med också :-))
Meeko har fått träna på sin hemläxa i agility, och det verkar gå framåt :-)
Tyvärr har vi inte hunnit till klubben för att träna på riktigt på balansen, men det får va som det är....
Tyvärr kan man ju inte hinna med allt :-)
Sen har vi tränat lite rallylydnad också :-))
Det vi mest har fokuserat på har vart att försöka träna in att Meeko på kommando ska från fotposition gå in framför mig och sätta sig med nosen mot mig....
Sen har vi kört en hel del fotgående också för att få in att han ska kunna följa mig ett steg i taget så att säga...
Och det gick jättefint när vi tränade :-))
Eftersom vi har en hel del att stå i för tillfället så lär vi kanske inte hinna med att börja tävla detta året, men jag har förhoppningar om att vi ska kunna sätta igång och tävla i alla fall nästa år :-))

Nu blir det till att fortsätta packa upp här hemma....
Imorgon bär det av till huset för allra sista gången, låta pojkarna springa fritt, hinna träna lite, och packa med det sista som är kvar.....

Ska försöka hinna blogga lite tätare sen när det lugnat sig lite :-))

Meeko har gjort vad han kunnat för att hjälpa till med packningen.....
På sitt egna lilla vis... ;-)

En väldigt provosorisk frukost på måndagsmorgonen :-)
Ha en underbar helg allihop!

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar