onsdag 26 september 2012

Agilityavslutning!

Igår var vi på vår sista instruktörsledda agilityträning för det här året...!
Kändes riktigt kul igår, mycket som gick väldigt bra :-)
Nu är det ett tag sedan vi hunnit träna ordentlig agility så att säga...
Igår bjöd Rose-Marie och Jessica på en häftig hoppkombination med massor av snäva svängar på alla olika håll plus lite raksträcka. Jättekul!
Gick över förväntan måste jag säga...!
När jag väl fick rätt på mina armar och kroppsrörelser så gick det kanon! :-))

Sen tränade jag och Meeko på nergången på den lilla balansen... Känns som det börjar lossna lite där....
Rosa var med och kollade så vi fick lite nya tips på fortsatt träning.... Förhoppningsvis hinner jag med att köra ut på klubben lite oftare framöver så vi kan träna lite bättre på detta :-)

Sen körde vi såklart genom slalom också...
Och wow vad jag blev impad av Meeko!!
Han har verkligen ökat upp farten genom hela slalom!
Både när jag går till höger och till vänster!
Känns väldigt lovande :-))

Så nu blir det ensamträning på agilityn fram tills januari typ då vår tävlingsagilitykurs sätter igång :-)
Får se om det kanske kan bli någon tävlingsdebut under nästa år :-p

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar