söndag 24 september 2017

Breeders Camp 2017

Förra helgen var jag och Meeko iväg på årets Breeders Camp på lördagen!
Vår underbara uppfödare, kennel Shihrott'z, ordnar varje år en kennelträff tillsammans med en dansk uppfödare. 
I ordnades lägret här i Sverige, på Höjadalens vandrarhem. Mitt i en fantastisk omgivning!
Ett helt gäng aussiefolk med sina hundar, från valparna från senaste kullen upp till Meeko från den allra första kullen. 
Tyvärr var inga av Meeko's syskon med i år.
Dagen var fullpackad med aktiviteter. På schemat stod viltspår, rallylydnad, utställningsträning och nosework. Dessutom la Jeanette till bruks på schemat, för de som är intresserade av att tävla. 
Det tackade vi för :-)
Med tanke på att vi nu behöver börja tävla i bruks för att ta hem Meeko's titel som Svensk utställningschampion, så var ju detta ett givet val som aktivitet för vår del :-)
Vi fick prova på att lägga och gå ett spår, nåt som gick väldigt bra tycker jag! 
Framförallt så lärde JAG mig hur jag bör låta Meeko arbeta i spåret. 
Vi provade också på lite budföring, som även det gick över förväntan :-)
Tyvärr så hann vi inte med att prova på noseworken, men man jan inte få allt :-)
Meeko var jätteduktig hela dagen. Trots massor av hundar, och flera tikar att stila för, så kunde han utan bekymmer fokusera när vi jobbade med något :-)

Det var en trött liten kille jag hade med mig hem och tröttheten satt även i under söndagen :-)

Vi tackar alla inblandade för en riktigt härlig, rolig och nyttig dag :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar