söndag 27 augusti 2017

Rallyträning på klubben

De senaste två veckorna har vi hängt på klubben och varit med på rallylydnads banträning med en instruktör.
Vi har ju haft ett ganska långt uppehåll nu från rallylydnaden, med undantag från lite hemmaträning, men nu kände jag att det var dags att testa att köra igång igen :-)
Till min glädje såg jag att vår klubb skulle köra banträning en gång i veckan, under några veckors tid, där man fick köra en bana precis som på tävling, och en instruktör finns på plats för att kunna hjälpa till.
Med tanke på vårt problem, att Meeko bara blockerade sig med att nosa på tävling, så tyckte jag att detta var perfekt. Här kunde vi får ordentlig banträning, göra precis som på tävling med den lilla skillnaden att jag dels kunde få säga till Meeko ifall han började nosa, dels kunna få belöna under banans gång för att bygga upp ett ännu större intresse för en rolig matte :-)

Förra veckan kördes det fortsättningsbana och mästarbana. Och med tanke på att det var första gången på länge så anmälde jag oss till fortsättningsbana :-)
Denna veckan var det nybörjarbana och avancerad bana, så då passade vi på att ta den avancerade banan såklart :-)
Jag säger bara, vilken skillnad ett uppehåll kan göra!!
Det var inte mycket nosade inte....!
Båda gångerna var det en liten laddad kanon jag hade med mig in på banan!!
Vid båda tillfällena så hann vi med att köra igenom banan 3 gånger...
Gång 1 och 2 var det en överladdad Meeko jag hade med mig in, som var så taggad och glad att han typ var överallt runt mig :-)
Gång 3 hade den största hyperenergin gett med sig, så då kunde han landa lite och genomföra banan som han brukar när det går riktigt bra :-)

Det märktes i alla fall hur förbaskat kul han tycker rallylydnaden är!! :-)
Nu under hösten har jag även tänkt mig att vi ska vara med i instruktörens träningsgrupp för rallylydnad en gång i veckan.
Och att vi ska prova på att anmäla oss till någon rallytävling igen :-)

En glad, fokuserad kille :-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar