måndag 13 oktober 2014

Tillbaka på jobb!

Idag fick jag äntligen följa med matte till jobb igen :-)
Jag har ju haft ett längre sommarlov p.g.a värmen på jobb, men idag var det då dags igen!
Riktigt spännande med tanke på att det flyttat in tre nya boende som jag inte hade träffat :-)
Alla tre blev glada att se mig och tyckte jag var jättefin och klappade mig mer än gärna :-)
De andra boenden, som jag ju träffat sen tidigare, blev också riktigt glada att se mig :-)
Det är supermysigt att mötas av människor som skiner upp i leende bara för att de ser mig :-)

Fick idag även visa vilken nytta jag kan göra.
En boende som ibland har "sovardagar" där personalen inte brukar lyckas få upp denna boende ur sängen förrän denna själv vill (vilket brukar vara runt kvällsmaten), tog matte med mig in till strax innan middagen...
Matte hälsade och boenden slog upp ett halvt öga bara...
Då pekade matte på mig och sa: "-Titta vem jag har med mig..."
Boenden tittade på mig och sen flög båda ögonen upp och boenden halvsatte sig upp i sängen och började prata, busa och kela med mig :-)
Sen kunde matte berätta att det vara dags för middag, varpå boenden svarar: "-Jaså? Då ska jag gå in och tvätta mig och klä på mig!".

Fick massa beröm av matte sen :-)
Det är skoj att vara tillbaka på jobb :-)

Woof woof!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar