måndag 30 september 2013

RLD N RLD F Golden-Goliath

Igår var vi i Lund och tävlade rallylydnad igen i fortsättningsklassen!
Kan med otrolig glädje och stolthet berätta att Meeko igår fick sitt tredje raka kvalificerande resultat och därmed ännu en titel!! :-)))
Han kan nu lägga till även RLD F till sitt namn :-))
Vi känner oss otroligt stolta över våra lilla röda busunge :-)

Men, det var inte direkt vårt bästa lopp ska jag säga hihi.
Ett tag innan vi skulle in så kom en kvinna fram för att fråga var den lilla röda snyggingen kom från....
Åh ja, just det, hon hade en söt liten 13 månaders aussie tik med sig......
Behöver jag nämna mer..??
Meeko tyckte ju självklart att hon var MEGAFIN!!
Mmmmm, jo just det, hon var på väg in i löp....!
Efter det verkade all rallyträning vara bortblåst från lilla röds hjärna....
Detta utan att dem ens fått hälsa på varandra....
Suck....

Tyckte jag fått lugnat ner honom och återfått kontakt sen när vi stod vid banan och väntade på vår tur...
Fokusen verkade fin och han satte sig i klockren fotposition....
Men, när det var vår tur och vi kom in på banan.......
Ja, då hade lilla röd lite smärre kortslutning igen......
Snurr under gång visste han inte vad det var, han tyckte han skulle sätta sig ner istället....
Vid vänstersväng tyckte lilla röd att han skulle gå runt på andra sidan istället och samtidigt braka in i skylten...
Efter skicka över hinder var kommandot "fot" helt väck ur skallen på busen och tog några sekunder innan det for tillbaka in igen....

Men, i mål kom vi och självklart fick lilla röd jätteberöm och bus och lek efter mål :-)
Även om det var en smärre skitrunda så hade han som vanligt jättekul och han var duktig som ändå, trots förvirring, mellan momenten följde mig kanonfint och de flesta momenten blev fint genomförda :-)
Plus att han satte sig rakt och fint varenda gång, och just det har vi ju lagt mycket träningstid på, så det är jag jättestolt över :-))

Fast efter loppet var jag väldigt tveksam till om vi faktiskt skulle få över 70 poäng...
Så det blev en lite spänd väntan....
Klubben verkade tyvärr ha lite problem med det tekniska under dagen för inga resultatlistor sattes upp under eftermiddagen, så fick själv försöka kolla runt lite via sbktävling....
Till slut kom det upp lite preliminära resultat och blev otroligt glad när jag såg att vi ändå fått 81 poäng! :-)
Vi slutade på en 22:a plats.


En stilig liten röd kille med sin snygga RLD F rosett :-)

Våra poängavdrag var:
Moment 1 (dubbel slalom)
    -1 poäng för bristande samarbete
    (här tyckte Meeko att han skulle kolla lite husse hihi)

Moment 3 (snurr under gång)
    -10 poäng för ej korrekt utfört moment
    (Meeko satte sig ner innan han snurrade...)

Moment 9 (hund framför - 1 steg, 2 steg, 3 steg bak)
    -1 poäng för bristande samarbete
    -3 poäng för hund välter skylthållare
    (var här Meeko for runt mig och brakade rakt in i skylten hihi)

Moment 10 (sitt, sväng vänster, 1 steg, sitt)
    -3 poäng för bristande samarbete
    (även här for Meeko runt mig istället för att svänga vänster...)

Moment 13 (sitt, stå, gå runt)
    -1 poäng för hund som rör sig i sin position
    (lilla röd svängde liiite för mycket på huvudet när jag gick runt honom...)

På domarens kommentar för helhetsintryck:
    "Fin kontakt!"

Just dessa orden blev jag OTROLIGT glad över!
Trots att matte tyckte det var ett litet skitlopp så fick vi denna kommentaren från domaren!
Det värmde kan jag säga.
Fin kontakt trots att Meeko var lite förvirrad, det känns som en väldigt härlig grund att stå på :-))


Söndagens rallybana.

Så nu är vi klara för avancerad klass, men som jag sagt tidigare kommer vi hålla oss kvar i fortsättningsklassen i alla fall fram tills nästa säsong, så vi hinner träna in oss i momenten för avancerad klass :-)
Men det känns som vi kommer ha en rolig och spännande tränings - och tävlingstid framför oss :-))

Må väl!

1 kommentar:

  1. GRATTIS TILL ER BÅDA FRÅN STOLT MORMOR TILL MEEKO.

    SvaraRadera