onsdag 11 september 2013

Hur man tappar hakan på jobb.....

Måste bara berätta något helt underbart från jobb igår :-)
Ett litet bevis på vad en hund kan göra inom vården....
Meeko's semester var ju över igår så han hängde med till jobb...
Senaste gången han var med var i början på juni, så är några månader sen...
När vi kom till jobb så gick vi och bytte om och sen fick Meeko gå direkt in och lägga sig i sitt lilla hus eftersom middagen var i full gång med att serveras..
Märk väl att ingen av våra boende har sett att varken jag eller Meeko har kommit...
Jag går och sätter mig bredvid en av våra damer som ju har en demenssjukdom, och pratar lite med henne..
Efter en stund så frågar jag henne; "Vet du vem jag har med mig idag?"
Hennes svar lämnade både mig och en av mina kollegor som hörde allt, med hakan i backen....
Damen tittar på mig med stora ögon och utbrister glatt; "Hunden!?"

Jag sa ju att Meeko var saknad på jobb ;-)
Ännu ett litet argument för vad en hund kan ha för positiva effekter inom vården och hos personer med demenssjukdom :-))

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar