onsdag 17 april 2013

Agility i Landskrona 130414

Ber om ursäkt att det dröjt så mellan inläggen här....
Anledningen är att jag nu har spatt på Blogger...!
Har egentligen en del videoklipp som jag velat lägga upp här, bl.a. en inspelning från vårt agilitylopp i söndags, men inte fan vill bloggen lägga upp dem!!!! *morr*

Så nu struntar vi i det sålänge :-)
Hoppas strulet ger med sig snart så att jag kan lägga upp klippen senare :-)

I söndags var vi som sagt på vår allra första agilitytävling! :-D
Den gick av stapeln här i Landskrona och var inofficiell.
Dem körde enbart öppen agilityklass och öppen hoppklass, vilket brukar innebära en bansvårighetsgrad som klass 2...
Inte det lättaste för nybörjare att börja med, men vi har ju kört lite tuffare banor på träningen så hihi.
Eftersom jag skyndar långsamt med klätterhinder så hade jag bara anmält oss i hoppklassen.
Några dagar innan tävling när jag fick PM för tävlingen så såg jag att domaren skulle vara ingen mindre än Jocke, som vi ju gått kurser för och som Meeko gillar väldigt mycket....
Min första tanke var att åh shit, Meeko kommer ju garanterat att rusa fram till Jocke under loppet för att hälsa...!
Nervös till tusen var jag när vi satte oss i bilen och rullade ut till tävlingen...
Jag som tävlat agility otaligt antal gånger med våra shelties....!
Men, detta var ju ca 10 år sedan så nog sjutton har jag legat av mig med tävlingsnerver hihi.
Husse var med som stöd och fick x antal gånger lugna mig och påminna mig om att vi ju faktiskt gör detta enbart för att Meeko och jag ska ha roligt tillsammans och att Meeko ska ha kul!
Och oavsett hur ett lopp går så lär Meeko garanterat tycka det är jätteskoj!
Det är ju agility :-))

Hur gick det då...?
Jo, inte som matte hade befarat!!! :-)
Hela banan igenom struntade Meeko fullständigt i Jocke...! Han ägnade honom inte ens så mycket som en blick hihi.
Däremot började han leta efter husse...! :-p
Något jag inte alls hade förutspått haha.
Det var inte mycket han letade, det var bara att han saktade ner några gånger för att spana lite ut i publiken i hopp om att lokalisera husse (som ju ställt sig vid målet..... Något lillkille tydligen missat trots att husse följde med oss till start och gick bort till mål INNAN vi skulle in på banan hihi).
Det blev en diskning på grund av tre vägran (pga husseletandet hihi) MEN, jag är superdupernöjd!! :-)
Det där att han letar husse kan vi jobba bort.
Allt det positiva vi för med oss är att han inte brydde sig om domaren, att han höll sig kvar på banan och att vi utan problem genomförde hela banan,  och inte minst att han gjorde ett perfekt slalom!!!
Han gick in helt rätt och plöjde sen felfritt och snabbt igenom hela slalom :-)))
Framförallt så hade vi roligt!!! :-)))

Vi hade faktiskt så roligt så jag har anmält oss till en ny inofficiell agilitytävling ;-)

Nu blickar vi framåt och laddar inför rallytävling i Höganäs på lördag :-)


Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar