lördag 12 januari 2013

Dags för ännu mera agility!

I tisdags kväll var det åter igen dags att bege sig till ridhuset i Ekeby för ännu en agilitykurs :-)
Denna gången står det tävlingsträning på schemat!
Med andra ord ännu svårare banor och snävare svängar :-)
Samt försöka se till att både jag och Meeko utvecklas lite till inom agilityn :-)
Mina förhoppningar för detta året är att vi ska kunna ge oss ut och börja tävla lite.
Har mina funderingar på att vi ska kunna börja med klubbtävlingar och med några inofficiella tävlingar nu under våren...
I alla fall i hoppklassen.
Agilityklassen lär nog få vänta ett tag eftersom vi fortfarande inte fullt ut börjat köra klätterhindren än...
Något jag väljer att skynda långsamt med.....
Det är höga hinder och med en lillkille som inte riktigt funnit sin fulla balans än (har inte riktigt förstått att han faktiskt har två bakben och en rumpa man bör ha koll på hihi) plus far som en guttaperk över hindren så är risken att han trampar fel och ramlar ner fortfarande ganska stor....
Och något sådant vill vi helst undvika ju :-)
Så om det tar längre tid att träna in dessa så får det ju göra det....

Annars verkar vi återigen vara ett trevligt gäng på kursen.
Två av mina gamla kursare är forfarande med, och sen ett gäng med nya.
Bl.a en till liten sheltie som är riktigt duktig, en boston terrier, en söt liten kelpie samt nån annan liten lurvig grå terrier som jag faktiskt inte har riktigt koll på rasen hihi.

Känns väldigt skönt att köra igång med lite agility igen!
Tyvärr så har det ju inte blivit så mycket agilityträning senaste månaderna, mycket p.g.a det förbaskade lågenergifodret Meeko åt, så det märktes på honom att han tyckte det var gött att få börja jobba lite ordentligt igen :-))
I tisdags körde vi en hoppklassbana med lite luriga svängar i.
En riktigt rolig bana!
När det var vår tur så äntrade jag banan med en kanonladdad aussiekille!!!!
Men faktiskt så gick det över förväntan!
Lite småmissar här och där men överlag så hade jag en kille som lyssnade ganska bra på mig :-)
Andra varvet gick ännu bättre och vi lyckades till och med få lite flyt på större delen av banan :-)
Dessutom hade jag en kille som båda varven tog slalom utan problem eller missar och bara flöt igenom kanon!

Kommer bli en spännande nästa gång :-))

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar