söndag 26 februari 2017

Nya selar

Jag tyckte det var dags för pojkarna att få nya selar eftersom jag inte var riktigt nöjd med hur de satt på killarna...
Bestämde mig för att definitivt INTE förhasta mig i köpet den här gången, utan nu skulle här minsann provas varenda en av de selar som kunde tänkas vara intressanta!
Och var är bäst att i lugn och ro kunna prova hundutrustning om inte hemma :-)
Så här beställdes det hem selar må ni tro! :-D

Pojkarna tyckte det var väldigt intressant när lådorna med alla selar kom...

Men de var inte lika imponerade av att höra att de skulle
vara tvungna att ställa upp och faktiskt prova alla selarna :-)

Allvarligt talat matte...??

I vanlig ordning så var Ramses den lite mer tålmodiga :-)
Efter mycket provande och bortsorterande stod valet till slut mellan två modeller: Hurtta Outdoors Adventure och Zero DC Shorter.


Hurttas modell gillade jag väldigt mycket, de har verkligen tänkt till i den ergonomiska utformningen!
Nackdelen, och det som blev avgörande, var att den tyvärr hamnade precis bakom armbågarna...

Valet föll till slut på Zero DC Shorter!
En riktigt bra sele som verkligen sitter fantastisk rent ergonomiskt på båda killarna!
Den sitter precis rätt över bringan vilket ger helt fria andningsvägar och tillåter fria rörelser åt framben och bog. Dessutom sitter remmen runt bröstkorgen längre bak så det är noll risk för skav runt armbågarna :-)
Kan varmt rekommendera denna sele.
Kan dessutom varmt rekommendera Dogmania, där jag beställde de flesta selarna ifrån.

Zero DC Shorter från sidan.
Zero DC Shorter framifrån.



Med drag i selen....
Pojkarna har nu använt sina nya selar några veckor och de trivs verkligen i dem :-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar