torsdag 29 december 2016

Julfirande i dagarna 2!

Då var julen 2016 över!
Som vanligt har det varit full rulle :-)
Hussefar och hussemor kom ner till oss på lille-julafton.
I vanlig ordning så åkte matte och husse hem till mattes mormor på julaftons förmiddag för att fira lite jul med henne.
Vi fick tyvärr inte följa med :-(
Fast vi fick leka och ha roligt hemma med hussefar och hussemor istället :-)

På eftermiddagen åkte vi alla hem till husses syster med familj för att fira julafton där.
Efter fikande, TV-tittande och ätande för alla två-benta så var det ÄNTLIGEN dags för julklappsutdelning!!!!
Det bästa på hela julen!
Jag ÄLSKAR att öppna paket!!!!
Det enda dumma är att jag ju inte får lov att hjälpa till och öppna ALLA paket....
Jag får bara öppna mina egna, och ibland får jag hjälpa matte och husse att öppna deras paket också....

Jag var ju tvungen att kontrollera så att matte slagit in alla
julklapparna på ett bra sätt...

Både jag och Ramses väntar tålmodigt på att få paket!

Måste ju övervaka husse så att han gör rätt vid julklappsutdelningen...

Matte, det tar sån tid....!

Hallå! Har ni INGET mer till oss??!!
Efter en trevlig julafton var det dags för julfirande nr 2 sen på juldagen.
Den här gången hemma hos oss med mattes pappa, mamma och hennes man.
OCH ÄNNU MER JULKLAPPAR!!!!!

Hallå, ska ni börja dela ut nån gång eller??

Är den till mig husse??

Jag bara påminner om att jag står här....
Redo att ta emot julklappar....

Dagens första julklapp, från mormor.
Jag öppnar ju alla mina själv men Ramses tycker hellre
att någon annan kan öppna dem åt honom....
Torkad lunga, MUMS!

Några smulor kvar??

Nästa paket!
Superrolig boll från hussefar och hussemor!

Hallå, skynda på att öppna min paket..!

Jaha, har du några fler paket till mig??

Storebror blev till slut trött på att vänta så han tjuvnaggade på en av julklapparna :-)

En JÄTTESTOR julklapp!!!!
Det var lite arbete att öppna den stora paketen, och att få ut innehållet :-)

Till skillnad från storebror som inte behöver anstränga sig....

I vanlig ordning så kvittar det vem av oss som får vad, vi samsas alltid
om våra leksaker och byter med jämna mellanrum :-)
I år fick vi en "Tough guy - Hank" och ett "Hide-a-house" i form av en hundkoja med tre hundar i.
Vi ÄLSKAR alla våra "Hide-a-house"-leksaker!!
Ramses han gillar själva husen, och jag gillar att plocka ut smådjuren inuti
och vill hellre bära omkring och tugga på dem sen :-) 

Sista julklappen och den var till matte och husse...
Men jag fick hjälpa husse att öppna den :-)
Som vanligt har vi haft en jättemysig och rolig jul!
Undrar när vi får fler paket??

Woof woof!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar