måndag 28 november 2016

Nationell utställning i Åstorp 2016-11-19

Förra helgen var vi iväg på årets sista utställning!
Det bar av till ridhuset i Åstorp.
Brukar alltid vara en trevlig utställning, förutom att det vartenda år har förmågan att vara slaskväder precis då så det är lerigt som sjutton :-)
5 st aussie-hanar blev vi i öppenklassen.
Jag är jättenöjd med vår insats och Meeko skötte sig jättefint.
Tyvärr så var det svart tri som var domarens favoritfärg, och Meeko's storlek föll honom inte alls i smaken...
Han tog fram mätstickan!!
Första gången som Meeko blivit mätt!
Domarens kommentar var att han tyckte han var i minsta laget....
Jag undrade vart sjutton han egentligen mätte manken på Meeko...
Det slutade med ett Very Good.
Fast som jag brukar säga; oavsett hur det går så har jag alltid samma hund med mig hem, och han är alltid världens bästa och finaste (tillsammans med Ramses såklart) :-)

Meeko's resultat:
Very Good

Meeko's kritik:
6-årig hane på den lägre gränsen.
Välformat huvud, bra könsprägel, kraftigt stop, 
lite avrundad i skallen, kunde ha lite mer kraft.
Bra öron. Tänder bett u.a.
Tillräcklig hals. Bra rygg. 
Välmusklad, bra bröstkorg.
Rör sig ganska fritt. 
Bra päls, färg och tecken.

Domare: Sonny Ström










Tack Jeanette Fogelberg för fotona :-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar