fredag 24 april 2015

Vår-semester!

Vi har haft två riktigt goa veckor nu jag och pojkarna...
Underbart härligt vårväder har det varit och jag har haft semester :-)
Så pojkarna har kunnat vara ute mestadels av tiden i trädgården och leka, tossa, busa och njuta :-)
Jag själv har haft lite projekt här hemma som jag velat få klart...
Typ vårstäda hela huset och diverse projekt och pyssel i trädgården för att snygga till...
Och hela tiden har jag haft två, framförallt EN (en liten röd.....), små hjälpredor... :-P

Orsaken till denna ledighet är att jag kommer vara tjänstledig från mitt gamla jobb inom vården, för att på måndag börja nytt jobb på Anticimex i Helsingborg som brandskyddstekniker :-)
Med en brandmansutbildning i botten så är detta ett drömjobb för mig :-)
Dock kommer inte Meeko att kunna vara med på jobb längre, men vi har lovat att åka och hälsa på på det gamla jobbet, för Meeko lär säkert vara saknad :-)


Faraon njuter och håller koll bland blommorna på tomten :-)
Meeko sysselsätter sig själv lite grann ;-)


Grrrrr!

Vad är det om???
Fotar du nu igen matte..???!!

Jaa, här kan man ju också sova...
Om man heter Meeko... ;-)

Ett av mina projekt har varit att måla pallkragar...
Meeko's tanke om hur man hjälper matte var att rafsa ihop
dörrmattan och lägga sig på den och titta... :-)

Såhär har jag haft det hela eftermiddagen i
trädgården när jag jobbat...
En liten röd hund och en gul boll förföljde mig :-P
Det har vart att jobba lite - kasta boll - jobba lite - kasta boll :-)
Och glömde jag så påminde Meeko, som synes, mig :-P

Nu ska vi njuta av några dagars ledighet till plus åka på ny rallytävling på söndag :-)
Så vi hoppas på fint väder :-)


Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar