fredag 9 januari 2015

En härlig jul och en lugn nyår..

Vi säger god fortsättning! :-)

Nu är julen förbi och vi är inne på ett helt nytt år :-)
Hos oss firades julen i dagarna två...
Något varken jag eller Ramses hade något emot....
Massor med roligt folk och massor med julklappar :-P

Julafton jobbade matte kväll....
Så vi åkte med husse, hussefar och hussemor hem till husses syster med familj för att fira jul, och öppna julklappar :-)
Väl hemma på kvällen blev det dessutom lite julklappsöppnande tillsammans med matte :-)

Sen på juldagen kom mormor och Tommy och morfar hem till oss för lite julfirande.
Självklart fick vi julklappar då också :-)
Blev allt som allt mååånga roliga leksaker och en del goda ben :-)


JULAFTON
Av hussefar och hussemor fick vi ett gott grisöra :-)

Ramses kollar in julklappshögen...
Storebror är inte lika förtjust som mig i att öppna paket...
Så när han väl fick upp en hörna tyckte han att han lika gärna kude börja tugga ;-)

Av lilla Elias fick vi vars en mjukis anka som kvackade :-)

Vi blev riktigt nöjda :-)


JULAFTONSKVÄLL

Hussefar och hussemor hade fler paket till oss!
Vi fick vars en fin trasboll :-)

Ett till paket från hussefar och hussemor.
Ett till oss båda, fast matte fick öppna det...
Självklart hjälpte jag till lite :-)
Om ni undrar varför vi har tungorna ute så är det ju för att vi
härmar vovven på påsen med hundgodis ;-)

Julklappar från matte och husse!
Ramses fick ett trähus med ekorrar och jag fick en tvättbjörn :-)

Fast vi bytte faktiskt julklappar sen.... :-P
Ramses gillade tvättbjörnen mer och jag gillade dem små ekorrarna :-)
Ekorrarna är superroliga att plocka ut från kojan :-)




JULDAGEN

Julklapp från mormor och Tommy :-)

Vars en smaskig strupe!

Jag tänkte att jag skulle försöka gömma mitt och ha till lite senare...
Var riktigt svårt att hitta ett bra gömställe....
Till slut hittade jag vedkorgen :-)
Vilket jag tyckte var ett kanongömställe.......

....tills husse frågade om vi skulle starta en brasa i kaminen....!!!!
Vilket hot!!!....
Då var jag ju tvungen att lägga mig och äta upp strupen....
För säkerhets skull ;-)

En vecka senare var det dags för nyårsfirande...
Framförallt då är det SUPERSKÖNT att bo i en liten by :-)
För min del är det ingen större fara, jag bryr mig inte precis för att det smäller utanför...
Men Ramses är ju jätterädd :-(
Men det blev en lugn och skön nyår...
Matte och husse lagade god mat åt sig och jag och Ramses fick också lite extra gott att tugga på under kvällen, sen hade vi det bara lugnt och mysigt :-)
Kom några enstaka raketer när vi var ute på eftermiddagsrundan, som skrämde Ramses...
Men faktiskt gick vi förbi en väldigt klok familj på vår runda..
Dem stod och släppte upp rislyktor!
Sååå fina att titta på...
Och tysta!
Efter det var kvällen lugn...
Det började faktiskt inte smälla sen förrän precis vid midnatt!
Då hade Ramses fått bomull i öronen (matte försökte stoppa i mina också men jag skakade ut det hehe), matte och husse satte igång jazzmusik på lite högre volym i vardagsrummet sen fick Ramses ligga lite i soffan medans matte gav honom lite akupressur på den lugnande punkten....
Alltsammans verkade ha bra effekt för han var inte SÅÅ superskakis faktiskt....
Själv sprang jag mest runt och lekte....

Nu ser vi fram emot våren och en ny tävlingssäsong i rallylydnaden :-)

Woof woof!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar