tisdag 26 augusti 2014

Another one bites the dust....

Förra söndagen var det dags för ännu en rallytävling...
Denna gången i Helsingborg..
Vi hade ju redan två godkända resultat i den avancerade klassen, så nu var det chans på titel...!
Jag och Meeko gav oss iväg tidigt på söndagmorgonen, tyvärr kunde inte husse följa med oss.
Det var en skum dag vädermässigt...
Antingen sken solen så det var varmt, eller så regnade det...
Banan var relativt lätt uppbyggt, för att vara avancerad klass tyckte jag....
Jag såg potentialen till ett godkänt resultat :-)
Träningen innan med Meeko gick riktigt bra.
Han var helt med och utförde de moment vi tränade på riktigt fint....

Sen var det dags för vår tur....
Vi välkomnas fram av domaren, jag plockar av kopplet och......Meeko sticker ner nosen i marken och blockar ut allting annat....!
Ekipaget som stod och gjorde Honnören hann bli klara under den tid jag försökte få kontakt med lilla röd...!!! (1,5 minut...!)
Efter tappra försök till att bryta busens blockad gav jag till slut upp....!
Skit också....
Jaja, var inget annat att göra än att åka hem...
Meeko var såklart lika glad för det hihi :-)
Vi tar nya tag och hoppas på att vi åtminstone kan hinna in på banan och utföra lite moment nästa tävling ;-)

Må väl!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar