torsdag 24 oktober 2013

Nya moment...

Idag blev det lite småträning på tomten med lilla röd :-)
Nya rallylydnadsmoment kommer står på schemat största delen av träningstiden hade jag tänkt....
Fast vi får ju inte glömma bort att fortsätta öva på det redan intränade och finslipa det så mycket som möjligt också :-)
Idag blev det fokus på att träna in fot på höger sida....
Har börjat lite smått på det sen tidigare och det går hyfsat...
Startat upp med lite träning i följsamhet på höger sida och det går finfint!
Har dock gått och gruvat en hel del på vilket kommando jag ska använda....
"Sida" började jag testa med men det funkade inte riktigt....
Meeko verkade koppla samman det alldeles för mycket med sitt, så varje gång jag sa kommandot var han på väg att sätta sig...
Efter en del funderande har jag nu kommit fram till att använda kommandot "vad".
Och just detta testkörde vi idag :-)
Till min glädje verkar det funka bra :-)
Idag la vi fokus på inlärning av att komma in i "vadpositionen"...
Just nu används såklart godis och handteckenhjälp, men det ska vi jobba bort så småningom...
Känns som det vi lär behöva jobba mycket på är att få till raka sättanden när han kommer in i "vadposition"...
Vissa gånger satte han sig kanon, andra snett...
Men i det stora hela, en helt okej start :-)
Dock mycket träning kvar innan det sitter :-)
Men rolig sådan :-)))

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar